środa, 30 grudnia 2020

Zotter Marzipan and Almonds mleczna 50% nadziewana migdałową praliną i marcepanem z białą czekoladą

Szaleję za marcepanem w wykonaniu Zottera, więc gdy poprzez biokredens.pl mogłam zamówić nowo wydaną edycję Marzipan and Almonds, nie zastanawiałam się nad jej zamówieniem. Nie przeszkadzał mi fakt, iż miałam już wcześniej okazję próbować niemal identycznej Marzipan Angel. W zasadzie, w "marcepanowym aniołku" różna jest tylko obecność syropu ryżowego - w nowej tabliczce zastosowano zamiast niego syrop skrobiowy (bez określenia, z jakiej rośliny pochodzi).

 Marzipan and Almonds to mleczna czekolada o 50% zawartości kakao nadziewana warstewką białej czekolady, praliną migdałową oraz marcepanem.

Już w samym przekroju tabliczki soczysta miąższystość marcepanu wprost powalała. Plasterki białej czekolady były zaś niemal niezauważalne. Pierwszy i w zasadzie każdy kolejny kęs przenosił nas w krainę marcepanu, który totalnie zdominował całą kompozycję. Można rzec, iż przytłoczył nawet samą mleczną czekoladę i zastanawiałam się, czy nie ciekawiej by było, gdyby zastosowano kuwerturę ciemną. Wówczas pojawiłby się pewien kontrast. Cóż tu jednak narzekać - kocham marcepan, a ten był doskonały... Delektowałam się z całych sił.

Delikatniejsza i gładsza, nieco maślana pralina migdałowa mieszała się w smaku z białą czekoladą, stanowiąc li tylko wieńczące tło dla mocy marcepanu. Z czasem, coraz to mocniej do głosu dochodziła klasyczna mleczność, czyniąc całość bardziej przytulną. Wszak to nadal "marcepanowy aniołek". 

 Nie żałuję tej "powtórki z rozrywki". Nadziewańce tego typu mogłyby być dla mnie produkowane w 5 kg tablicach i wtedy byłabym przeszczęśliwa. Może w końcu nasyciłabym się zotterowskim marcepanem.

Skład: marcepan (migdały, cukier, inwertowany syrop cukrowy), surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, migdały, miazga kakaowa, pełne mleko w proszku, syrop skrobiowy, odtłuszczone mleko w proszku, słodka serwatka w proszku, masło, pełny cukier trzcinowy, lecytyna sojowa, sól, wanilia, płatki róż, proszek cytrynowy (koncentrat soku cytrynowego, skrobia kukurydziana, cukier), cynamon.
Masa kakaowa min. 50%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 537 kcal.
BTW: 9/37/40.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz