czwartek, 10 grudnia 2020

Maraná Piura Peru ciemna 80%

 

 Ostatnie przeogromne zamówienie ze sklepu Sekretów Czekolady obfitowało w propozycje manufaktur, z którymi nigdy wcześniej nie miałam doczynienia. Jedną z nich jest Maraná - peruwiańska organiczna marka, posiadająca w swej ofercie trzy kolekcje tabliczek wykonanych z kakao z trzech regionów Peru: Piura, San Martín oraz Cusco. Przepięknie opakowane czekolady są obietnicą podróży do urokliwych zakątków tego wyjątkowego kraju. Moją przygodę z Maraná rozpoczęłam od 80% ciemnej czekolady wykonanej z ziaren Blanco uprawianych w Alto Piura, która według producenta miała zaprezentować nam przede wszystkim akcenty cytrusowe.

 

 Po rozpakowaniu tabliczki doznałam niemałego szoku. Zdawało mi się wręcz, że ktoś tu się pomylił! Miałam mieć przed sobą czekoladę 80%, zaś była ona tak niebywale jasna i pachniała tak delikatnie, ze śmietankowymi nutami - w ciemno stwierdziłabym, iż mam do czynienia z czekoladą mleczną!

Pierwszy kęs pozwala nam się przekonać, że to rzeczywiście ciemna czekolada, ale absolutnie wyjątkowa. Aksamitnie gęsta z iluzją drobno sproszkowanych owoców, obłędnie śmietankowa, wyjątkowo delikatna z przyjemnymi cytrusowymi przebłyskami - to jest wprost nie do uwierzenia! Pierwsze doświadczenie z Maraná jest niczym ogłuszające uderzenie, wielki zachwyt. Śmietankowość stopniowo przechodzi w gładziutki waniliowy budyń, a następnie w ciepłą i świeżą drożdżówkę z takowym, dodatkowo oblaną cytrynowym lukrem.

 

Odnajdujemy różowe grejpfruty zanurzone w kremowym jogurcie, a także tchnienie smakowanego niegdyś w Kolumbii owocu lulo. Pojawia się czekoladowo-wiśniowy likier, dalej przechodząc w coraz to bardziej intrygujące akcenty jałowca, borówki brusznicy oraz niedopieczonego chleba.

Dawno nie próbowałam tak spektakularnej i zadziwiającej ciemnej, czystej czekolady. Maraná zrobiła wielkie wejście, co pozwala przypuszczać, iż kolejne tabliczki tej marki również zapewnią mi niebywałych doznań. Póki co - Piura Peru 80% to czekolada KONIECZNA do wypróbowania, magiczna w fuzji delikatności i niebanalnych smaków. 

 

Skład: miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 80%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 644 kcal.
BTW: 8,87/51,86/35,54.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz