piątek, 4 grudnia 2020

French Broad Malted Milk Chocolate mleczna 44% ze słodem jęczmiennym

 
Ostatnia z posiadanych przeze mnie czekolad amerykańskiej marki French Broad to w odróżnieniu od India 71% i Guatemala 73% - czekolada mleczna. Na dodatek, nie byle jaka czekolada mleczna, bowiem wzbogacona o prażony słód jęczmienny z Riverbend Malthouse w Asheville, zmielony w młynie Carolina Ground. Lokalnie i tradycyjnie, a przy tym ze sporą dozą innowacji. Niestety nie wiemy, skąd pochodzi 44% zastosowanego kakao. Według producenta, Malted Milk Chocolate oferuje kremowe i słodowe aromaty, z tchnieniem cynamonu oraz gałki muszkatołowej. Tabliczkę kupiłam dzięki uprzejmości sklepu Sekretów Czekolady.

 
Jasna i lśniąca tabliczka prezentowała się smakowicie, i to jeszcze w tej całej eleganckiej otoczce charakterystycznej dla French Broad. Pachniała nieco tłustym kozim mlekiem, czy może już raczej serem z niego wykonanym. Mój Mąż rozłożył mnie na łopatki stwierdzeniem, iż pewna kwaskowata nuta obecna w aromacie skojarzyła mu się z... wymiocinami leżącymi na autobusowej podłodze. Uwielbiam jego kreatywność...
 
 Od pierwszego kęsa odebrałam ją jako bardzo słodką, a przy tym maślaną i gęstą - gratka dla wielu fanów dość klasycznych, lecz całkiem przyzwoitych jakościowo mlecznych czekolad. Rzeczywiście, obecna w niej kwaskowatość przez pewne anyżowe zacięcie można by odebrać jako kojarzące się z żółcią... Wolałam jednak pójść w stronę likieru cytrynowego doprawionego na korzenną modłę.

 
Dzięki słodowi, pojawiło się tu także wiele akcentów zbożowych. Mamy więc wafelki z kremem cytrynowym oraz batoniki zbożowe naszpikowane bakaliami i doprawione cynamonem. Nieustannie w tle niepokoił pewien jakże organiczny kwasek - znów mój mąż rzucił na to dosadne hasło, a mianowicie - spocona ośla derka.
 
 Mimo dziwactw (a może właśnie dzięki nim), muszę przyznać, iż Malted Milk Chocolate zapamiętam najdłużej spośród wypróbowanego dotąd asortymentu French Broad.


 Skład: ziarna kakao, cukier, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone mleko w proszku, mąka ze słodu jęczmiennego, masło.
Masa kakaowa min. 44%.
Masa netto: 60 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz