piątek, 18 grudnia 2020

Zotter Haselnuss G.Nuss ciemna 60% z orzechami laskowymi i praliną z orzechów laskowych

W racji, iż jestem wielką fanką orzechów wszelkiej maści, zachwycił mnie obszerny rozwój kolekcji G.Nuss od Zottera. Dzięki biokredens.pl zamówiłam całą aktualną ofertę z tej serii, widząc, jak bardzo zmieniły się nawet te znane mi już pozycje produkowane pod tym szyldem. Dziś przed Wami najnowsza Haselnuss G.Nuss czyli ciemna czekolada o 60% zawartości kakao wymieszana z nugatem z orzechów laskowych oraz z dodatkiem całych orzechów laskowych (łącznie orzechy stanowią 35% całości). Dawną wersję Haselnuss G.Nuss jadłam na szczycie meksykańskiego wulkanu Malinche; nowej tabliczce musiały wystarczyć nasze rodzime Góry Złote. Tamta czekolada była bogatsza w kakao o 10%, zaś uboższa w orzechy o 6% i generalnie zapamiętałam ją jako niewypał, o dziwo. Jakoś miałam w sobie przekonanie, że tym razem będzie dużo lepiej...

Po pierwsze - nowe opakowania G.Nuss są ładniejsze od poprzednich. Po drugie - wygląd nowych tabliczek jest absolutnie obłędny. Ślicznie rzeźbiona z góry (a przy okazji praktyczna do podzielenia tafla), od dołu ukazuje moc skrytych w niej całych orzechów laskowych. Czekolada przecudnie pachniała delikatnym nugatem z orzechów laskowych, z nutą wanilii i cynamonu - ot, otulająca woń ciepłego jesiennego lasu, czyli tak idealnie pasująca do otaczającej nas podczas degustacji przyrody...

W porównaniu do mych wspomnień związanych z pierwotną wersją Haselnuss G.Nuss, przepaść była ogromna. Ta czekolada mięciutko rozpuszczała się w ustach, niosła ze sobą ogromną moc orzechów laskowych. Całą ją odczuwałam jako niebywale leśną, subtelnie przełamaną kawą i drewnem, umiarkowanie słodką. Całych orzechów laskowych było sporo, wszystkie nienagannej jakości. Siłą rzeczy (dzięki udziałowi nugatu i braku mleka), jej orzechowość znacznie przewyższałą tą doznaną w mlecznej Georgia Ramon Butten-Tafel Streugut Ganze Haselnusse. Tu kakao i orzechy, jedynie umiejętnie zwieńczone ciepłem wanilii i cynamonu (oraz bardzo delikatną słonością), stworzyły idealnie spójny duet i... wprost nie mogę się doczekać kolejnych degustacji nowych G.Nuss!

Skład: orzechy laskowe 35%, surowy cukier trzcinowy, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, pełny cukier trzcinowy, lecytyna sojowa, sól, wanilia, cynamon.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 584 kcal.
BTW: 9,2/45/37.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz