czwartek, 27 czerwca 2019

Zotter Nicaragua Sail Shipped Cocoa ciemna 70%


 
Moje doświadczenia z kakao z Nikaragui nie są liczne, za to dość skrajne. W wykonaniu Zottera miałam okazję już dawno temu wypróbować mlecznej Nicaragua 50%, natomiast teraz ulubiony austriacki czekoladnik zaproponował coś zupełnie nowego. Nicaragua 70% Sail Shipped Cocoa to czekolada stworzona z ziaren, które zostały przetransportowane z Nikaragui do Hamburgu za pomocą... żaglowca. Następnie trafiły do Austrii pociągiem. Ta tabliczka to gest Zottera w stronę bardziej tradycyjnych środków transportu, zużywających mniejsze ilości paliwa. Podróż ziaren do manufaktury Zottera to dla mnie przede wszystkim ciekawostka, najbardziej byłam zainteresowana po prostu smakiem czekolady. Nicaragua 70% Sail Shipped Cocoa kupiłam na biokredens.pl.


Czekolada o pięknej, bardzo żywej barwie pachniała zaskakująco słodko, z akcentami mleka, karmelu i wanilii. Już pierwszy kęs rozpuścił się w ustach z charakterystyczną dla Zottera gładkością i pełnią, szokując naprawdę wysokim poziomem słodyczy. Zaklinam, że nie pamiętam tak słodkiej ciemnej czekolady zawierającej 70% kakao! Wyobraziłam sobie, jakby te ziarna płynęły żaglowcem w ładowni wymieszane z bryłkami trzcinowego cukru, całe nim oblepione. 


Słodycz tej czekolady była delikatna, tak jak i wszelkie nuty ją charakteryzujące, przez co odebrałam ją jako błogą i leciutką. Wyczułam tu wanilię, karmel, trzcinowy cukier, cynamon, biszkopt, delikatnie prażone jabłka z cukrem pudrem. Układała się na podniebieniu niczym puchaty kłębek futra na miękkiej poduszce. Kojarzyła się również ze słodkim kakaowym napojem, także przez fakt, iż była w niej pewna sypkość oraz ów wkurzający akcent, który nie pozwalał mi przestawać wyjadać takowego słodkiego proszku z puszki gdy byłam dzieckiem. W tabliczce znalazła się również obsesyjna nuta z komercyjnych kremów czekoladowych. Wciągała, naprawdę wciągała.


Myślę, że Nicaragua 70% Sail Shipped Cocoa jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które lubią słodkie czekolady, a akurat nie chcą, lub po prostu nie mogą raczyć się czekoladami mlecznymi. Ta tabliczka to swoisty słodki fenomen.

Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g (2x 35 g).
Wartość energetyczna w 100 g: 598 kcal.
BTW: 8/44/36

2 komentarze:

  1. Ciekawa czekolada z własną historią, fajnie ,że Zotter robi takie rzeczy.

    OdpowiedzUsuń