piątek, 7 czerwca 2019

Manufaktura Czekolady Smak Polski Masło mleczna 44% z masłem klarowanym


Jak wspominałam przy okazji recenzji House Blend Milk od Manufaktury Czekolady, podczas wyprawy w Beskid Niski wypróbowałam jeszcze dwie mleczne czekolady (blendy) tej rodzimej marki. Należały one do serii Smak Polski, o zbyt przaśnych jak na mój gust grafikach na opakowaniach. Jedna z nich, o nazwie Piwo, znana jest mi jako Przewrót Mleczny i zdecydowanie wolałam ją w poprzedniej szacie graficznej. Gdzieś pomiędzy Hutą Polańską a Barwinkiem sięgnęliśmy po tabliczkę o nazwie Masło. Na froncie opakowania dziewczyna z wielkim natchnieniem ubija masło, zaś tekst na odwrocie głosi: "Prawdziwa polska czekolada, wyrabiana bezpośrednio z ziaren kakaowca, została dodatkowo uszlachetniona delikatnym polskim klarowanym masłem. W tej tabliczce można się zatracić niczym w maślanych oczach polskiej niewiasty". Co ciekawe, w umieszczonym powyżej opisie po angielsku, ostatnie zdanie jest inne, lecz brzmi jeszcze głupiej... No cóż, miałam nadzieję, że chociaż czekolada będzie dobra, wszak to Manufaktura. Polski Smak Masło zakupiłam na biokredens.pl.

  
 Zdradziłam się opisując House Blend Milk, że choć Polskie Smaki to również mleczne blendy o 44% zawartości kakao, to odczułam je jako mniej bogate. Nie wiem, co na to wpłynęło, ale naprawdę tak je odczułam. Czekolada Masło była delikatna, mniej szorstka niż to bywa u Manufaktury. Klarowane masło dało się odczuć przez specyficzną, właśnie maślaną tłustość i dodatkowy aromat. Na pewno było to przyjemna woń, choć ja po prostu lubię masło. Muśnięcie wanilii nadawało jej uroku, lecz podstawowe nuty były bardzo subtelne i słodkie w rozmyty sposób - nugat z orzechów laskowych, kawa z dużą ilością mleka, sernik z rodzynkami, dojrzałe banany oraz jabłka z szarlotki. Zabrakło owej przecudnej ziołowej nuty, która tak uwiodła mnie w House Blend Milk.

Cieszę się, że zabrałam Polski Smak Masło właśnie w góry, gdyż w warunkach wysiłku fizycznego sprawdziła się znakomicie. Nie polecam jej natomiast osobom, które chcą delektować się w domu wykwintną mleczną czekoladą. To dobra tabliczka, ale... czegoś jej brakuje. Tak jakby cepeliada z opakowania automatycznie odebrała coś cennego z wnętrza.


Skład: cukier, ziarna kakao, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone mleko w proszku, masło klarowane 4%, laska wanilii.
Masa kakaowa min. 44%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 559 kcal.
BTW: 11,6/53,2/32,9.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz