sobota, 15 czerwca 2019

Krakakoa Cinnamon ciemna mleczna 53% z cynamonem


Kolejną Krakakoa z dodatkami, którą przyszło nam spróbować po Creamy Coffee, była Cinnamon. Sięgnęłam po nią w warunkach bardzo kiepskich do zrobienia choć odrobinę przyzwoitych zdjęć, bowiem w namiocie podczas deszczu. W Jasielu udało nam się dość sprawnie rozbić namiot (nadal nie przestawało padać, więc w końcu trzeba było się za to zabrać), więc ogrzewając się w śpiworze zapragnęłam jeszcze czegoś ciepłego od środka. Na ugotowanie posiłku póki co nie było szans, świetnym rozwiązaniem wydała się więc czekolada z cynamonem. Tak jak pozostałe tabliczki od Krakakoa, również Cinnamon zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.


Ta tabliczka, ubrana w charakterystyczny dla marki wzór, pachniała niezwykłym cynamonowym ciepłem. Bezsprzecznie, cynamon wybijał się na pierwsze miejsce, lecz robił to w sposób nietypowy. Nie potrafiłam oddzielić woni cynamonu od mleka oraz indonezyjskiego kakao - wszystko stało się jedną spójną masą.  Już wiedziałam, że to nie jest czekolada z cynamonem, lecz cynamonowa czekolada.

Jej aksamit wypełniał usta metodycznie, jednostajnie, niezmiennie. Jadłam niezwykły koktajl na bazie kakao, mleka i cynamonu. Czułam się tak, jakby ktoś wymieszał z cudnie ziemistą, choć bardzo gładką ciemną czekoladą tłuste mleko podane z cynamonowym syropem karmelowym. Cynamon wypełniał każdy kawalątek tej czekolady, a wyjęto z niego przede wszystkim akcenty słodko-ciepłe, mniej tu było (niemal wcale) drapiącej pikanterii. Mimo to, był to cynamon wyrazisty i oczywisty. Genialnie deserowy, tak świetnie wtopiony w indonezyjskie, wulkaniczne kakao złagodzone mlekiem.

Wciągałam każdy kęs z wielkim apetytem. Nie spodziewałam się czegoś takiego. To nie było cynamonowe muśnięcie, lecz cynamonowy ocean, uścisk, na dodatek tak szlachetny. Czekałam z podekscytowaniem na otwarcie wersji z imbirem, z nadzieją oczekując czegoś podobnego...


Skład: miazga kakaowa, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, mleko w proszku, cynamon, lecytyna sojowa, wanilia.
Masa kakaowa min. 53%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 580 kcal.
BTW: 6/36/54.

2 komentarze: