środa, 19 czerwca 2019

Manufaktura Czekolady Smak Polski Jabłko mleczna 44% z jabłkami, wanilią i cynamonem


5 maja był długim dniem powrotu do domu z Beskidu Niskiego. W zapasach zabranych na tygodniową wędrówkę pozostały mi jeszcze dwie czekolady i miałam zamiar zjeść je z Mężem podczas podróży. W pierwszej kolejności sięgnęliśmy po następną po Masło propozycji Manufaktury Czekolady z serii Smak Polski, a mianowicie Jabłko. Obie tabliczki, a także przecudną House Blend Milk o takiej samej zawartości kakao, zakupiłam na biokredens.pl.

Czekoladę z masłem klarowanym obdarzyłam niezbyt gorącymi uczuciami, natomiast wobec Jabłka miałam nieco większe oczekiwania. Wspomnę tylko, że także w przypadku tej tabliczki grafiki na opakowaniu są nader przaśne, choć nieco lepiej się na to patrzy niż w przypadku Masła. Ponadto teksty umieszczone na odwrocie też jakoś bardziej znośne. Najważniejsze jednak jest to, iż sama czekolada po rozpakowaniu prezentowała się bardzo apetycznie.

Jabłko to mleczna czekolada o 44% zawartości kakao (blend), posypana kawałkami liofilizowanego jabłka (5%), a także doprawiona wanilią i cynamonem. Ku mojej radości, cynamon był widoczny gołym okiem, a także doskonale wyczuwalny w zapachu. To dobrze wróżyło - taki już mam cynamonowy gust.


Jabłkowy słodziak okazał się szarlotką zaczarowaną w tabliczkę czekolady. Sama mleczna czekolada była rozkosznie słodka, z ciepłymi kakaowymi nutami i waniliowym zacięciem - znów brakowało jej szlachetności z House Blend Milk, ale jednocześnie odpowiadała mi bardziej swą naturalnością niż Masło. Dodatki zostały świetnie dobrane. Kawałki jabłka były miękkie i "nadmuchane", smakowite i naturalne. No i cynamon... Cynamon idealnie wszystko przyprawił, dla mnie był wisienką na torcie - doskonale pasował zarówno do samej czekolady, jak i do jabłek. W przeciwieństwie jednak co Krakakoa Cinnamon, Jabłko to po prostu "czekolada z cynamonem", a nie "czekolada cynamonowa" - co nie znaczy, że Jabłka nie cenię. To przecież z samej nazwy zupełnie inna czekolada. Bardzo przyjemna. Wybrałabym ją nieraz na kolejne luźne okazje, w których dobrze sprawdzi się porządnej jakości mleczna czekolada z owocowo-przyprawowym urozmaiceniem.


 Skład: cukier, ziarna kakao, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, liofilizowane jabłko 5%, laska wanilii, cynamon.
Masa kakaowa min. 44%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 557,2 kcal.
BTW: 11,6/33,3/53,6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz