czwartek, 28 listopada 2019

Zotter Peanut Crunch With Salt ciemna 70% nadziewana praliną z orzechów arachidowych i orzechami arachidowymi z solą


Zotter Peanut Crunch With Salt zdawał się dla mnie pewniakiem wśród nowych Handscooped od Zottera, które zakupiłam na biokredens.pl. W zeszłym roku w absolutny zachwyt wprawiła mnie Lingonberries + Peanuts + Salt. Zaś dwa lata temu pokochałam "Fake Chocolate" Peanuts and Nettles, w przeciwieństwie do średnio udanej Peanut Butter and Banana. W tym roku Zotter mocno uprościł sprawę, więc spodziewałam się majstersztyku wśród nadziewańców z orzechami arachidowymi. Dziś prezentowana czekolada to ciemna kuwertura o 70% zawartości kakao otulająca prażone i solone całe orzechy arachidowe, zanurzone w pralinie z orzechów arachidowych i białej czekolady. Solidna prostota jest tym, co lubię!

 

Czekolada pachniała ciepłym, jesiennym lasem. Doskonałym posunięciem było zastosowanie ciemnej czekolady jako kuwertury, gdyż wzbogaca ona arachidową inwazję w spokojne i głębokie leśne nuty właśnie. Wnętrze jest miąższyste, przypominające odrobinę chałwę. Jest tłusto (wszak olej arachidowy stoi całkiem wysoko w składzie), ale przy tym tak intensywnie orzechowo, iż owa tłustość wypada bardzo naturalnie. Wyraźna, lecz nieprzesadzona nuta soli podkreśla smak prażonych orzechów arachidowych. Tych umieszczonych w tabliczce w całości niestety nie jest wiele - spodziewałam się większej ilości. Cudownie chrupały. Na zdjęciach widać, jak uroczo spoglądają z sycącej praliny.


Co ciekawe, pomimo zasadniczego udziału białej czekolady w nadzieniu całość absolutnie nie jest przesłodzona. Jest przede wszystkim bardzo, ale to bardzo arachidowa - tego oczekiwałam i niezwykle zadowolił mnie ów efekt. Soczysta i aromatyczna ciemna czekolada dopełnia dzieła, zgrywa się z orzechami w błogą całość. Bardzo polubiłam tę tabliczkę - na pewno bliżej jej było do dobrego masła orzechowego niż Peanut Butter and Banana. Oj tak, czułam się, jakbym po prostu jadła doskonały krem z masła orzechowego połączony z Prawdziwą Czekoladą.

 

Skład: surowy cukier trzcinowy, orzechy arachidowe, miazga kakaowa, olej arachidowy, słodka serwatka w proszku, pełny cukier trzcinowy, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, lecytyna sojowa, sól, wanilia, cynamon, chili.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 568 kcal.
BTW: 12/40/39

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz