czwartek, 14 listopada 2019

Zotter Amarena Cherry mleczna 50% nadziewana musem wiśniowym z marcepanem, wanilią i białą czekoladą


Wiele mam marzeń. Są to marzenia duże i małe. Jednym z tych łatwiejszych do realizacji było od dawna zdobycie Śnieżki podchodząc szlakiem od czeskiej strony i do Czech również schodząc. Taką wędrówkę udało nam się w końcu zaliczyć tego roku, pewnej pięknej październikowej soboty. Już na samym szczycie, odnaleźliśmy osłoniętą od silnego wiatru ławkę, gdzie wyjęliśmy termos z kawą oraz jedną z najnowszych czekolad Zottera z ulubionej serii Handscooped.

Amarena Cherry to mleczna kuwertura o 50% zawartości kakao oblewająca mus z wiśni amarena połączony z wanilią i wiśniową czekoladą. Pod samą kuwerturą znajduje się warstewka białej czekolady, co u Zottera ostatnimi czasy było dość popularne (a czego zupełnie nie rozumiem).

Wszystkie moje Zottery zakupiłam na biokredens.pl.


Czekolada pachniała mlecznie z przypudrowaną, pralinową nutą wiśni, białej czekolady i bardzo subtelnym akcentem migdałów. W przekroju... cóż, w zasadzie po Berry Emulsion in White spodziewałam się ciemnowiśniowej barwy, a ujrzałam rzeczywiście coś pralinowego, rozjaśnionego marcepanem i białą czekoladą. No i ta warstwa białej czekolady tuż pod mleczną... Chciałam wiśni, dużo autentycznych wiśni w pysznej czekoladzie, ale widziałam i czułam już, że wiele będzie mi przeszkadzać w odczuwaniu tego, czego się spodziewałam.

 Sama mleczna kuwertura okazała się oczywiście przepyszna. Cała reszta była pewnym rozczarowaniem. Wiśniowy mus zdawał mi się mdły, z mydlanym posmakiem - taka przypudrowana wiśnia ze słodkich pastylek. Za dużo odczuwało się tu wtrąceń płynących z białej czekolady - wiśnie zostały zdecydowanie zbyt mocno przez nie przytłumione. Spodziewałam się, że choćby marcepan wkroczy jeszcze dzielnie do gry, ale tak naprawdę wpłynął on najmocniej na konsystencję nadzienia, nie na jego smak.


Wciągnęliśmy szybko Amarena Cherry i nawet niespecjalnie było się czym delektować, nad czym rozwodzić. Ta tabliczka kiepsko rozpoczęła serię jesiennych nowości od Zottera. Zdradzę jednak, że potem było już zdecydowanie lepiej...

Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, wiśnie, miazga kakaowa, syrop ryżowy, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, koncentrat wiśniowy, suszone wiśnie, marcepan (migdały, cukier, syrop cukru inwertowanego), lecytyna sojowa, słodka serwatka w proszku, pełny cukier trzcinowy, wanilia w proszku, olejek z gorzkich migdałów, proszek cytrynowy (koncentrat soku cytrynowego, skrobia kukurydziana, cukier), sól, cynamon.
Masa kakaowa min. 50%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 493 kcal.
BTW: 5,4/31/48.

2 komentarze:

  1. Szkoda, wydawała się obiecująca :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może to tylko moje wrażenia. Nie mniej jednak, wśród nowych Handscooped jest wiele zdecydowanie lepszych tabliczek.

      Usuń