niedziela, 18 listopada 2018

Zotter Walnut Nougat ciemna 70% nadziewana nugatem z orzechów włoskich


 Po Walnut Nougat, kolejnym nowym Zotter Handscooped zakupionym przez biokredens.pl, spodziewałam się bardzo wiele. Uwielbiam orzechy włoskie. Walnut Nougat z zotterowskiej serii Nougsus przysporzył mi swego czasu wiele radości. Tym razem miałam do czynienia z nadziewańcem - przecież to wręcz musiało być wspaniałe! Nie zarażałam się faktem, iż tabliczka jest wegańska, wszak same orzechy włoskie zatopione w ciemnej czekoladzie 70% - powinny "zrobić robotę". Zamiast mleka w składzie nadzienia pojawiła się soja, natomiast dodatkową cienką kuwerturę wykonano jeszcze z białej ryżowej czekolady. Prócz tego, całość doprawiona została solą, wanilią, cynamonem i anyżem.


 Całość pięknie pachniała drewnem i po prostu włoskimi orzechami, choć już w sferze aromatu pojawiła się jakaś nieczysta, kwaśna nuta. Nugat był dość tłusty, strukturą przypominający grubo zmielony hummus. Była w nim jakaś zwarta i zimna strukturalność, którą odbierałam jako nieprzyjemną. Orzechy włoskie, wbrew moim oczekiwaniom, nie rozwinęły się pełnym bukietem. Myślałam bardziej o lakierowanym blacie drewnianego stołu, ubrudzonym margaryną. Soja i ryżowa kuwertura były takimi przeszkadzajkami, wprowadzającymi za dużo pobocznych roślinnych nut. Po prostu było... za mało orzechowo, zbyt nijako.

Ta czekolada zamuliła mnie, znudziła. Nic mnie w niej nie porwało i to było aż przykre. Nugat włoski w postaci Nougsusa okazał się dla mnie o wiele bardziej odpowiedni, być może przez wzgląd na mleczność. Właśnie tam orzechy włoskie mocniej się otworzyły, a tutaj... po prostu rozmyły się. Szkoda... liczyłam na mojego faworyta!


 Skład: surowy cukier trzcinowy, orzechy włoskie, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, napój ryżowy w proszku (ryż, olej słonecznikowy, sól), proszek sojowy (soja, maltodekstryna, syrop kukurydziany), olej słonecznikowy, lecytyna sojowa, sól, lecytyna słonecznikowa, wanilia, anyż, cynamon.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 587 kcal.
BTW: 6/41/46


2 komentarze:

  1. Nie podoba mi się, że coraz częściej pojawia się ta cienka warstwa białej czekolady, często nic nie wnosi, a czasem przeszkadza. Soja też u Zottera jest coraz częstsza, nawet wtedy, kiedy można by ją sobie darować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Veto! Mi była nieco za tłusta i też pozbyłabym się tej białej warstwy, ale mi podobało się połączenie gorzkich orzechów włoskich (nie uważam, by było ich tu jakoś strasznie mało) i anyżu. Moja była baardzo anyżowa.

    OdpowiedzUsuń