środa, 28 listopada 2018

Mascarin biała 30% z gujawą truskawkową


Jak już wspomniałam w poprzednich recenzjach czekolad marki Mascarin, wytwarza ona wiele kompozycji inspirowanych wyspą, na której posiada swoją fabrykę. Mowa oczywiście o magicznej Reunion, gdzie też po raz pierwszy miałam okazję zapoznać się z Mascarin i zakupić kilka produktów spod ich szyldu. Niestety, do dziś Mascarin nie odpisało mi na maila z zapytaniem, z jakiego pochodzenia kakao używają. Na Reunion rosną kakaowce, ziarna z nich pochodzące wykorzystała w swych czekoladach chociażby holenderska Mesjokke, ale... nie mam pewności, czy Mascarin jest aż tak dogłębnie lokalne.

Na pewno wyspową inspiracją jest dodatek zastosowany w dziś opisywanej czekoladzie, a mianowicie gujawa truskawkowa. Ów mały czerwony owoc próbowałam już w Kolumbii, ale dopiero na Reunion jego obecność stała się wręcz notoryczna. Kilkukrotnie na Reunion miałam tez możliwość skosztowania bardzo aromatycznych, wręcz perfumowanych lodów w gujawy truskawkowej. Gdy więc w markecie napotkałam białą czekoladę (o 30% zawartości tłuszczu kakaowego) z cząstkami gujawy truskawkowej, bez wahania włożyłam ją do koszyka.


  
 Blanc Goyavier była słodka i rajska niczym rozkwitające lato. Sama biała czekolada okazała się zaskakująco dobrej jakości i naprawdę niczym mnie nie raziła. Słodka, lecz nie za tłusta, gładka, przyjemna, mleczna. Zaś gujawa truskawkowa czyniła naprawdę spektakularny efekt. Jej smak jest specyficzny, jak niemalże sztucznie perfumowany miks malin z truskawkami i jeszcze jakiegoś tropikalnego owocu. Przypominał nieco aromatyzowaną gumę do żucia - był wręcz przesadnie wyrazisty. Na szczęście moje wcześniejsze doświadczenia z tym owocem pokazały mi, że tak po prostu ma być.

Czekolada znikała w ekspresowym tempie, pomimo swej specyficznej wyrazistości. Nie przytłoczyła nas, lecz uwiodła swoją słodką upojnością. Takie białe czekolady to ja mogę jeść... szczególnie w terenie!


Skład: biała czekolada (cukier, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, lecytyna sojowa, aromat waniliowy), cząstki gujawy truskawkowej 10% (pulpa z gujawy truskawkowej, cukier, aromat).
Masa kakaowa min. 30%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 544 kcal.
BTW: 7,6/29/56.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz