środa, 22 września 2021

The Swedish Cacao Company Uganda Semuliki Forest 2018 Harvest ciemna 72%


Próbowane dotychczas przeze mnie czekolady z kakao z Ugandy były bogate w dodatki, toteż nie miałam okazji zapoznać się z czystym bukietem płynącym wprost z ziaren. Nareszcie miałam tego doznać dzięki The Swedish Cacao Company i ich ciemnej Uganda Semuliki Forest 2018 Harvest 72%, którą kupiłam w sklepie Sekretów Czekolady. W sąsiedztwie Parku Narodowego Semuliki w zachodniej Ugandzie położony jest dystrykt Bundibugyo. To na tamtejszych plantacjach położonych na 850 m n.p.m. wzrastają genetyczne mieszanki kakaowców Trinitario i Amelonado, z których ziaren stworzono dziś opisywaną czekoladę.


Wpadająca w burgund tabliczka pachniała czerwonym winem i cynamonem, co łącznie dało bardzo spójny i fascynujący efekt. Spodziewałam się, że możemy doznać czegoś ciężkiego, esencjonalnego. Od pierwszego kęsa czekolada jednak bardzo miękko układa się w ustach, a wyważony (lecz wyczuwalny) poziom cukru pozwala swobodnie rozwinąć się kakao, więc degustacja po prostu przepięknie nam płynie.


Jest lekko, lecz przy tym nieskończenie bogato. Nuty smakowe wprost sypią się z rękawa. Mamy pomarańcze i rodzynki utopione w czerwonym winie, które następnie zaskakująco rozwijają się w wino białe z bananem, kokosem i ananasem. Raczymy się bogactwem kwaskowatych, owocowych nut. Z czasem odczuwamy, że są one otulone mgiełką przypraw: kardamonem, cynamonem, gałką muszkatołową. Degustując tę czekoladę, czułam, jakby podawano mi po kolei przeróżne wyśmienite i niesztampowe drinki na bazie dobrych win. W końcu doznałam ugandyjskiego kakao jakże bezpośrednio - było to naprawdę mocne zagranie.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 553 kcal.
BTW: 8/24/34.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz