czwartek, 16 września 2021

Domori Chacao Latte E Caramello mleczna 39% Wybrzeże Kości Słoniowej z karmelem


Sięgając po kolejną tabliczkę z odświeżonej i rozszerzonej kolekcji Chacao od Domori, miałam małą zagwozdkę. Dobrze pamiętałam maleńką Domori Milk Chocolate Caramel, kupioną przy okazji tego samego zamówienia w sklepie Sekretów Czekolady. Ta o połowę mniejsza od dziś opisywanej Chacao Latte E Caramello tabliczka, posiada identyczny skład surowcowy. Różni się prawdzie odrobinę kalorycznością oraz BTW; w Milk Chocolate Caramel nie znaliśmy pochodzenia kakao, zaś tutaj wymieniono Wybrzeże Kości Słoniowej. Nowa seria Chacao kojarzy mi się raczej budżetowo (i jeszcze te nieznośne opakowania, które niemal nie chronią cieniutkich czekoladowych tafli) - trudno mi było sobie wyobrazić, by Latte E Caramello było tak obłędnie pyszna, jak Milk Chocolate Caramel.


Trudno mi dziś porównywać barwy obu czekolad - musiałabym je ułożyć obok siebie. Nie pasowało mi, iż Chacao pachniała jakoś tak mniej błogo niż karmelowa poprzedniczka, a można by wręcz rzec - ordynarnie. Jej woń kojarzyła mi się z przepaloną kawą ze zjełczałym masłem, przypaloną jajecznicą w obskurnym barze. Naprawdę, nie chciałam być uprzedzona...

Karmel w smaku tej czekolady jest wręcz przerysowany, przeraźliwie słodki z iluzja słoności. Konsystencja ewidentnie nie jest tak aksamitna, jak w Milk Chocolate Caramel - pomyślałam o karmelowym skondensowanym mleku z tubki, ale takim gorszej jakości, jakby z dodatkiem mleka w proszku. Do głowy przyszły mi także cukierki Werther's Original, które przegrzały się leżąc na samochodowym kokpicie. 

Nie powiedziałabym w ciemno, że to Domori - zabrakło esencjonalności tak typowej dla tej włoskiej marki. 


Skład: tłuszcz kakaowy, cukier trzcinowy, mleko w proszku 16%, karmel w proszku 13% (cukier, syrop glukozowy), miazga kakaowa, śmietanka w proszku, lecytyna sojowa.
Masa kakaowa min. 39%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 603 kcal.
BTW: 7/43/46,5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz