piątek, 24 września 2021

Definite Dominican Rum ciemna 75% Dominikana z rumem


Definite jest manufakturą działającą w Republice Dominikany, produkującą na bazie tamtejszego kakao. W jej asortyment zaopatrzyłam się oczywiście dzięki sklepowi Sekretów Czekolady. Pierwsza moja czekolada od Definite to ciemna tabliczka z dodatkiem rumu, wykonana z ziaren pochodzących z plantacji Finca Elvesia. Znajduje się ona w północnowschodniej części kraju i została założona już w XIX wieku przez szwajcarskich emigrantów. Liczy sobie 200 hektarów i jest dziś pełnego kształtu owocem wieloletniej pracy.


Upstrzona motylami tafla (tak, bardzo wdzięczne jest logo Definite) pachnie świeżymi wiórami, palonym drewnem, żarem z ogniska... oraz dojrzałymi na słońcu truskawkami. Mocna fuzja.


Słodka, gęsta, pełna, a przy tym przyjemnie subtelna i dość lekka jak na 75% kakao - stanowi dla mnie świetne połączenie czekolady z rumem. Wyczuwamy gęsty truskawkowy kompot z lodem i nutą rumu, malinowe lody (również przełamane rozgrzewającym rumem), melasę, pieczoną gruszkę w cynamonie i karmelu z cukru trzcinowego. Wszystko to spowijają erotyczne akcenty ogniska i żarzącego się drewna wieczorną porą. Definite zadebiutowało u mnie bardzo konkretnie... Mam nadzieję, że następne degustacje również nie zawiodą!


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, rum <1%.
Masa kakaowa min. 75%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 568 kcal.
BTW: 9,7/37,5/52,7.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz