sobota, 3 grudnia 2016

Zotter Mango Tango jogurtowa z mango z dyskiem z ciemnej czekolady i orzechami brazylijskimi

Bardzo wczesnym rankiem w sobotę 29 października wsiadłam z Mężem do auta i wyruszyliśmy kompletować ostatnie wyspy Beskidu Wyspowego - te, których nie zdołaliśmy zdobyć podczas wypraw wielkanocnej i majowej. Najpierw pojechaliśmy do wioski Przyszowa, nad którą króluje rozłożysta Łyżka 803 m n.p.m. Pomaszerowaliśmy na jej szczyt.

Niby taka zwykła górka, a jednak wiąże się z nią niemało tajemnic. Z historią Łyżki możecie zapoznać się tutaj. Rzeczywiście, można na jej zboczach dostrzec ślady dawnych budowli, jednak są one mocno zamazane przez czas, no i praktycznie w ogóle niezbadane...

Na szczycie Łyżki przysiedliśmy na ławce, urządzając sobie przerwę na kawę i czekoladę. Wybór padł na zotterowską MitziBlue o dźwięcznej nazwie Mango Tango, którą zakupiłam tradycyjnie już poprzez biokredens.pl. Duży dysk stworzony został z jogurtowej białej czekolady z mango, posypano go kruszonką z moich ukochanych orzechów brazylijskich. Mały dysk to po prostu klasyczna ciemna czekolada.

Cała kompozycja pachnie świeżo zaparzoną kawą, a także ma w sobie wiele owocowej świeżości i  aromatu pyłku ze zmielonych orzechów. Niestety czekolada dość mocno stwardniała w jesiennym chłodzie i trzeba było dość długo pracować nad nią językiem, by w pełni rozwinęła swój bukiet.

Jeśli chodzi o duży dysk, mango o dziwo wcale nie wysuwa się na pierwszy plan. Dominuje jogurtowość oraz cytrynowa kwaśność - dopiero te elementy podszyte są mango. Ogółem czekolada jest bardzo orzeźwiająca, specyficznie cytrusowa z wyraźnym jogurtowym akcentem. Była by doskonała na upał, choć przez udział mango ma w sobie też specyficzny zamulający pierwiastek.

Sposób zaprezentowania orzechów brazylijskich nieco mnie zawiódł. Tylko odrobinę odznaczał się ich charakterystyczny smak. Generalnie raczej przypominały mi cukierki "kamyki". Brakowało mi najnormalniej w świecie pokruszonych, w pełni naturalnych i nieprzerobionych orzechów brazylijskich.

Ciemna czekolada okazuje się być barrrdzo kawowa, wyraziście kwaskowa i gorzka zarazem. Jest naprawdę mocna, a przez to rewelacyjnie kontrastuje z dużym dyskiem. Za to oba dyski próbowane na raz zmieniają się nie do poznania, prezentując nam... posmak dyni. Ewidentny miąższ z dyni, bądź zupa dyniowa... Coś, co wydawało mi się na początku idealnie letnim połączeniem, wpasowało się świetnie również w jesienny klimat. Szkoda tylko tych orzechów...

Z Łyżki zeszliśmy do Przyszowy inną drogą. Jakże piękna jest jesień w Beskidach...

Stamtąd podjechaliśmy do Limanowej, gdzie mieliśmy zarezerwowany nocleg. Nim jednak rozgościliśmy się na kwaterze i wyruszyliśmy na obiad, wjechaliśmy autem niemal na sam szczyt kolejnej wyspy - Paproci 643 m n.p.m. Rozciąga się z niego przepiękny, rozległy widok m.in. na Jaworz i Sałasz (nasze cele na kolejny dzień) oraz znane nam już dobrze Mogielicę, Łopień, Śnieżnicę, Ćwilin...

Miło spędziliśmy wieczór we dwoje w niestety niezbyt urodziwej Limanowej, a po północy dojechała do nas spragniona górskich wędrówek Weronika - prosto po meczu siatkówki. A tak w niedzielny poranek prezentował się widok z naszego okna...

Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, suszone mango 8%, orzechy brazylijskie 6%, jogurt w proszku z mleka odtłuszczonego, lecytyna sojowa, proszek cytrynowy, sól.