niedziela, 29 stycznia 2023

Manufaktura Czekolady Manu Caffe Latte mleczna 44% z kawą


Ostatnia z posiadanych przeze mnie tabliczek z serii Manu od Manufaktury Czekolady to ponownie mleczny smakołyk o 44% zawartości kakao, który zdążyłam już bardzo polubić - w przeróżnych wariantach. Na koniec zostawiłam sobie kompozycję Caffe Latte. Producent zdecydował się na umieszczenie tu kawy w formie całych prażonych ziaren jako posypki (stanowiącej 3% kompozycji). To mogło wyjść różnie... Na szczęście miło się rozczarowałam!

Czekolada pachnie mleczną kawą z... pieprzem i solą, choć przecież pieprzu ani soli w ogóle tu nie zastajemy. Wszystko jest słodziutkie, miłe, ciepłe - ileż razy już napisałam to ostatnimi czasy przy recenzjach mlecznych Manu! Tchnienie wanilii wyjątkowo mocno uwypukla się w tej czekoladzie, stąd prawdopodobne dziwne skojarzenia z pieprzem i solą, które towarzyszą nam także podczas eksploracji smaku - to naprawdę przyjemne złudzenia. No i kawa. Przyznam, że zrobiono to elegancko - nie są to przepalone ziarna. Widać zresztą po ich barwie - zostały potraktowane subtelnie, przez to ich smak też ma szansę mniej agresywnie stopić się w jedno z mleczną czekoladą, uwalniając trochę owocowych nut. Ich lekko chrupiąca, a nie przesadnie twarda struktura tylko uświetnia tego słodkiego dzieła. Och, przyzwyczaiłam się do tych mlecznych Manu w letnim czasie!


Skład: nierafinowany cukier trzcinowy, ziarna kakao, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone mleko w proszku, prażone ziarna kawy 3%, lecytyna słonecznikowa, wanilia.
Masa kakaowa min. 44%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 553 kcal.
BTW: 10/33/52.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz