środa, 23 września 2020

Chocolate Tree Whisky Nibs ciemna 70% Peru z whisky i nibsami kakaowymi


Zamawiając uprzednio w sklepie Sekretów Czekolady przegląd asortymentu szkockiej manufaktury Chocolate Tree, dziwnym trafem pominęłam Whisky Nibs, a więc ciemną czekoladę o 70% zawartości peruwiańskiego kakao z doliny rzeki Marañón, wzbogaconą o kakaowe nibsy oraz single malt whisky ze szkockiej wyspy Islay. Alkoholowe propozycje od Chocolate Tree dostarczały mi dotychczas wielu oryginalnych wrażeń, lecz przyznam, iż po takich szaleństwach jak Pisco Sour Nibs, Mezcal Nibs czy Rum Pineapple & Coconut po wersji z whisky spodziewałam się raczej czegoś spokojniejszego, jakoby na łagodne zwieńczenie przygody z Chocolate Tree. Jakież było moje zdziwienie!


Czekolada pachniała bowiem dopiero co spalonym garnkiem. Można by się wręcz pokusić o stwierdzenie, iż śmierdziała. W ustach zachowywała dość zwartą konsystencję, z drobinkami delikatnych nibsów - atakowała zupełnie niespodziewanymi akcentami. Pomyślałam o spalonym chlebie z karmelizowanym masłem i ze smażoną na skwarek cebulką (to nibsy!). Wyziewy węglowe i siarkowe, niebywale smoliste, czyniły czekoladę niecodzienną, dziwaczną, z pierwiastkiem obrzydliwości. Odnalazłam w niej nawet coś rybnego. Idąc tym torem, ułożyłam sobie w głowie obraz podwędzanych, solonych śledzi w zalewie octowej, znów ze sporą ilością cebuli. Cóż za oryginały, jak na czekoladę!

Za nic nie odnalazłabym tu whisky. Prędzej doszukiwałabym się ziołowej nalewki, na pewno ze znaczną dozą anyżu. Czułam drewno, mokro-zbutwiałe i zarazem długo dogaszające się z nisko ciągnącym się dymem. Poza tym wszystkim - czekoladę mogę określić jako znacznie słodką, ale z syropowym, lekowym zacięciem. Pozostawiała po sobie posmak, jak po nieudanej próbie połknięcia tabletki.


Degustacja Whisky Nibs okazała się nieprzeciętnie osobliwa i choć nie sposób nazwać tej tabliczki smakowitą, miała w sobie intrygujący urok, o którym ciężko mi będzie zapomnieć.

Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, nibsy kakaowe 10%, whisky 6%.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 40 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 491 kcal.
BTW: 8/50,3/37,1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz