niedziela, 7 kwietnia 2019

Mascarin ciemna 72%


Będąc na magicznej francuskiej wyspie Reunion zaopatrzyłam się w kilka czekolad tamtejszego producenta słodyczy - Mascarin. Zdecydowaną większość z nich kupiłam przez wzgląd na dodatki (te tabliczki opisałam już na blogu), skusiłam się też na jedną pełną ciemną tabliczkę, o 72% zawartości kakao. Łudziłam się, że Mascarin do jej stworzenia użyło kakao z Reunion, ale obecnie przypuszczam, że prawdopodobieństwo tego jest bardzo małe. Na dodatek, kupując dziś opisywaną tabliczkę nie zwróciłam uwagi, iż w składzie znajduje się odtłuszczone kakao w proszku, którego przecież wystrzegam się jak ognia. Trudno, trzeba było delikwentkę skonsumować i ocenić. Między innymi przez wzgląd na słuszny 100-gramowy format, postanowiłam zabrać ją na weekend w góry. Zjadłam ją z Mężem, popijając kawę z termosu, przesiadując na ławce na platformie widokowej postawionej w zeszłym roku na szczycie Okole, leżącym w Górach Kaczawskich.


Podzielona na duże płaskie kostki tabliczka cechowała się soczystym kolorem oraz zaskakująco przyjemnym zapachem soczystych truskawek dojrzewających w pełni słonecznego lata. W ustach rozpuszczała się bardzo przyjemnie i aksamitnie. O dziwo, gdybym nie wiedziała, nie posądziłabym jej o zawartość odtłuszczonego kakao w proszku. Była bardzo śmietankowa. Wybitnie kojarzyła się z lodami śmietankowymi stworzonymi ze słusznym dodatkiem prawdziwej wanilii. Nieustannie do gry włączały się także truskawki, słodko frywolne i uwodzicielskie.

Pomiędzy tymi jakże prostymi i smakowitymi nutami nie odnalazłam ani krzty przykrej kwaśności, goryczy, szorstkości. Po 50 g czekolady na łebka ani trochę nas nie zmęczyło - to po prostu smakowało neutralnie, w dobrym słowa tego znaczeniu. Biorąc pod uwagę fakt, iż do degustacji podchodziłam bardzo sceptycznie, Mascarin umiejętnie się wybroniła.



Skład: miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy, odtłuszczone kakao w proszku, lecytyna sojowa, aromat waniliowy.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 602 kcal.
BTW: 8/44/44

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz