piątek, 15 listopada 2013

enerBio Schoko-Knusper Riegiel mleczna z chrupkami ryżowymi i nadzieniem z mielonych orzechów laskowych


EnerBio to rossmannowska marka obejmująca wyroby spożywcze wyprodukowane ze składników pochodzących z kontrolowanych biologicznie upraw. Tak przynajmniej głoszą napisy na opakowaniach - cokolwiek by to nie znaczyło, bo certyfikatu UE o rolnictwie ekologicznym jakoś tam nie dostrzegłam (w przeciwieństwie chociażby do czekolad SuroVital, które ów certyfikat posiadają). Zwał jak zwał, rozwodzić się nad tym nie będę - i tak nie przywiązuję do tego dużej wagi. Schoko-Knusper Riegiel zakupiłam tylko dlatego, że w moim Rossmannie znalazłam go w koszu z wyprzedażami. Zbliżający się termin ważności spowodował obniżkę ceny tego batonika o ponad połowę więc żal było nie spróbować. W regularnej cenie raczej bym się na niego nie skusiła.

Mamy 40-gramową czekoladkę podzieloną na 6 grubych kostek. Batonik po rozpakowaniu z papierka i sreberka wygląda kusząco i elegancko. Pachnie dobrej jakości mleczną czekoladą, więc zachęcona szybko decyduję się na pierwszy kęs. Pod grubą warstwą rzeczywiście smacznej mlecznej czekolady kryje się spora ilość ryżowych chrupek otoczonych sowicie mocno orzechowym nadzieniem o kremowej konsystencji. W produkcji smakołyku użyto cukru trzcinowego, co już rzutuje u mnie na plus, bowiem bardzo mi odpowiada specyficzny posmak tego cukru w słodyczach. Lekkie chrupki ryżowe uświadamiają mi, że zdecydowanie jest to lepsze rozwiązanie niż preparowany ryż w konsumowanych ostatnio przeze mnie czekoladach z Biedronki. Nadzienie pomimo udziału tłuszczy roślinnych nie ma nieprzyjemnego posmaku - dominują tu orzechy, w bardzo przyjemny sposób komponujące się z głębią mlecznej czekolady. Całość bardzo mi smakowała, choć mój Ukochany uznał, że trzy kostki to za mało by "cokolwiek poczuć" ;).

Skład: 
Czekolada pełnomleczna: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, miazga kakaowa, śmietana w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, ekstrakt z wanilii burbon.
Chrupiące nadzienie orzechowo-nugatowe 44%: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz palmowy, mielone orzechy laskowe 9%, ryż dmuchany 6% (mąka ryżowa, słód jęczmienny, sól morska), pełne mleko w proszku, kakao w proszku, olej słonecznikowy, ekstrakt z wanilii burbon.
Masa kakaowa min. 33%.
Masa netto: 40 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 581 kcal
BTW: 7,1/39,2/48,7

1 komentarz:

  1. Jakby udało mi się trafić na przecenę tego batonika to pewnie wezmę.

    OdpowiedzUsuń