piątek, 16 czerwca 2023

Deseo ciemna 70% Indie Idukki


Po indyjskich siedemdziesiątkach Kerala Idukki z kandyzowanym imbirem oraz skórką pomarańczy przyszedł w końcu czas na wersję bez dodatków, którą kupiłam w salonie warszawskiej manufaktury Deseo znajdującym się w poznańskim Starym Browarze. Poprzednie dwie tabliczki z kakao z Indii zachwyciły mnie, więc byłam ogromnie ciekawa, co ukaże mi czekoladowa esencja.


Elegancka tafla pachnie słodką herbatą korzenno-owocową. Jest gęsta i lepka - odczułam to bodaj najmocniej właśnie w tej czekoladzie bez dodatków. Spośród podstawowych smaków króluje słodycz, reprezentowana przez kandyzowane owoce: papaję, ananasa, wiśnie. Pojawia się smażony banan oraz pudding czekoladowo-bananowy. Mamy też ciągnący się kisiel z owoców tropikalnych oraz suszone jabłko. Wszystkie te owoce zdają się być pokryte cynamonowo-kardamonową mgiełką. Te przyprawowe subtelności są o wiele bardziej delikatne, niż mogłabym się tego spodziewać. Pod bogactwem słodkich owoców rozmyła się gdzieś wulkaniczność, ostra tajemnica orientu. Było przyjemnie kojąco.


Skład: miazga kakaowa, cukier trzcinowy nierafinowany, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 498 kcal.
BTW: 9,1/25,2/59.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz