piątek, 2 czerwca 2023

Deseo Christmas Orange ciemna 70% Indie ze skórką pomarańczy


W wielką radością odkryłam, że w moim rodzinnym mieście swój salon otworzyła warszawska manufaktura Deseo! Przechodząc obok poznańskiego Starego Browaru, wstąpiłam do nich, by zakupić tabliczki, jakich nie otrzymałam we wspaniałej prezentowej paczce - teraz mogę cieszyć się pełnym, aktualnym asortymentem! W pierwszej kolejności sięgnęłam po propozycję bożonarodzeniową - Christmas Orange to ciemna czekolada o 70% zawartości indyjskiego kakao, posypana skórką pomarańczy. Indyjskie kakao Idukki w interpretacji Deseo znam już ze wspaniałej czekolady z kandyzowanym imbirem.


Tabliczka pachnie azjatycką pikantną zupą na słodko, z mleczkiem kokosowym i imbirem. Zgrabnych kształtów, siekana skórka pomarańczowa jest twarda, a nie klejąca czy gumowata; nie jest przy tym przesłodzona - odczuwam ją jako przyjemnie goryczkową, naturalną, autentycznie świeżą. To bardzo dobry jakościowo dodatek. 

Samą czekoladę odczułam jako łagodniejszą i spokojniejszą, niż w wersji z imbirem. Nadal jest przyprawowo i ziemiście, ale jakoś tak czyściej i jaśniej, nawet z iluzją śmietanki. Może tak być, że jednak imbir podbił wszystkie nuty w czekoladzie. Teraz mam w zapasach również ciemną  Indie Idukki bez żadnych dodatków, więc skonfrontowanie jej z imbirowym oraz pomarańczowym smakołykiem będzie ciekawym doświadczeniem.


Skład: czekolada ciemna (miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy, lecytyna sojowa), skórka pomarańczowa (pomarańcze, cukier).
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 580 kcal.
BTW: 9,4/26/68.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz