poniedziałek, 12 czerwca 2023

Millésime Republique Dominicaine Terroir San Francisco De Macoris 2020 Noisettes ciemna 75% z orzechami laskowymi


Przekonałam się nieraz, że z czekoladami od belgijskiej manufaktury Millésime różnie bywa - do dzisiejszej degustacji podchodziłam z dystansem. W ciemnej czekoladzie o 75% zawartości dominikańskich ziaren Hispaniola z regionu San Francisco De Macoris, zebranych w 2020 roku, ukryto drobną kruszonkę z orzechów laskowych. Orzechowe Millésime dotąd najbardziej pasowały mi z dodatkiem różnych form karmelu; a tu mamy po prostu same orzechy. Kompozycja pachnie właśnie orzechami laskowymi, solidnie przypieczonymi, a także przypieczonym spodem od czekoladowego ciasta, który z trudem można oddzielić od formy. Asortyment Millésime zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.


Same orzechy niezbyt mocno się wyróżniają - zarówno smakiem, jak i chrupkością - ale jednocześnie w spójny sposób zgrywają się z czekoladą. Tak, czekolada okazała się dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Stonowana w smaku i konsystencji, raczyła jesienną kwaskowatością przywodzącą na myśl opadłe liście, niedojrzałe orzechy laskowe wymieszane już z tymi na skraju przejrzałości. Dawała wyobrażenie o wiklinowym koszu pełnym kwaśnych odmian jabłek, twardych gruszek, twardych śliwek. Ciekawy był akcent... piklowanych mini kolb kukurydzy. Ten jesienny ton, otulony lekkim dymem, stał się naprawdę godny zapamiętania.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, cukier, orzechy laskowe.
Masa kakaowa min. 75%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 568,03 kcal.
BTW: 8,68/44,49/33,22.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz