czwartek, 6 grudnia 2018

Duffy's Honduras Indio Rojo ciemna 72%


Po doskonałej i nietypowo mlecznej Duffy's Honduras Mayan Red przyszedł czas na degustację jej ciemnej siostry. Honduras Indio Rojo to czekolada wykonana przez angielską firmę Duffy's, zawierająca 72% honduraskich ziaren Criollo pochodzących z plantacji zrzeszonych w kooperatywie Xoco, szczególnie pilnującej wyjątkowej jakości kakao. Wszystkie moje Duffy's zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.

Według producenta, czekolada ma charakteryzować się szczególną mocą, a przy tym nutami słodkich porzeczek, pomarańczy i rodzynek (ogółem: kompleksową owocowością), a także pikantnością oraz kawowym finiszem.



Indio Rojo pachniała niebywale świeżo. W jej aromacie przeplatały się nuty porzeczek oraz.. grzybów, co było dość zaskakujące. Generalnie, budziła skojarzenia z jakimś wyjątkowo przytulnym miejscem w rozgrzanym słońcem lesie.

Jej struktura była wyjątkowo przystępna - ni to w pełni szorstka, ni to w pełni gładka - coś pomiędzy. Zazwyczaj podobna konsystencja jawi mi się jako uwodzicielska, gdyż w pewien sposób zaczepia mnie i zadziera ze mną, a z drugiej strony pozwala też po prostu zatopić się w czekoladowej przyjemności. Jej nuty smakowe pokazały zaś, iż absolutnie nie zdefiniowałabym jej jako "strong dark chocolate".



Wraz z wersją mleczną łączyła ją specyficzna owocowość - truskawki, porzeczki, aronie i maliny wyciągnięte wprost z ciepłego kompotu, obtoczone w cukrze pudrze, udekorowane bitą śmietaną i ułożone na solidnie wypieczonych herbatnikach. Gdy dodamy do tego jeszcze świeżo mieloną kawę, podaną z kapką mleka - tak opisać bym mogła w całości Indio Rojo. Była dla mnie po prostu błoga. Nie odnalazłam w niej wspomnianych przez producenta pikantności i pomarańczy. Stanowiła w moim odczuciu nieco wyrazistszą i bardziej kakaową wersję Mayan Red. I dobrze. Wszak to jest już wystarczająco pyszne!

 
Skład: ziarna kakao Criollo, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, lecytyna słonecznikowa.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 600 kcal.
BTW: 8/44/44

1 komentarz:

  1. Podoba mi się, chociaż wolałbym, żeby była podzielona na kostki.

    OdpowiedzUsuń