piątek, 28 grudnia 2018

Zotter Chilli Bird's Eye ciemna 70% nadziewana mleczno-czekoladowym kremem z chili, brandy z cukru trzcinowego i wanilią


Zotter czasami postanawia znacznie zmienić skład którejś ze swoich Handscooped. Nie zawsze to dostrzegę, a także nie zawsze będzie to dla mnie na tyle kuszące, by ponownie sięgnąć po tą samą nazwę. Gdy jednak dowiedziałam się o pojawieniu się Handscooped Chili Bird's Eye w wersji niewegańskiej, bez zastanowienia zdecydowałam się na zakup. Bardzo lubiłam tę tabliczkę w opcji wegańskiej (ganasz sojowo-czekoladowy) i ogromnie ciekawiło mnie, co zadzieje się w przypadku zastosowania ganaszu mleczno-czekoladowego. Egzemplarz nowej Chili Bird's Eye zakupiłam na biokredens24.pl.

Zotter Chili Bird's Eye to obecnie ciemna czekolada o 70% zawartości kakao, nadziewana ganaszem na bazie czekolady, mleka i brandy z cukru trzcinowego, z dodatkiem chili Bird's Eye i wanilii.


Czekolada cudnie pachniała pikantnym piernikiem, kakao z mlekiem i odrobiną alkoholu, a także... farszem z ryby po grecku, co ewidentnie wskazywało, że papryczka będzie obecna w sposób dosadny. Po przełamaniu tabliczki od razu rzuciło mi się w oczy, że nadzienie posiada zupełnie inną konsystencję od dawnej Chili Bird's Eye. Było o wiele bardziej miękkie, mniej zbite, mniej siermiężne. Zastąpienie soi mlekiem zdecydowanie rozmiękczyło ganasz.

Istotnie, było tak. Nadzienie było dość miękkie i soczyste, co bardzo przyjemnie komponowało się z intensywnością smaków. Mleko nie ujmowało wcale mocy chili. Chili uderzało od razu i leciało wysoooko do nieba. Nadawało kompozycji ogromnego animuszu. Alkohol również jest mocno wyczuwalny, trwa z chili w pewnej synergii - oba składniki wzajemnie się podkręcają. Dla wielu będą to zapewne zbyt mocne doznania, zaś dla mnie - idealne.

  
 Mleko chyba bardziej pasuje mi w Chili Bird's Eye niż soja. Przede wszystkim ze względu na tę soczystość, większą dynamikę i ożywienie kompozycji, nadanie jej charakteru pikantnego piernikowego ciasta zanurzonego w alkoholu. Bardzo polubiłam tę wersję...
 
Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, mleko, tłuszcz kakaowy, syrop cukru inwertowanego, brandy z cukru trzcinowego, pełne mleko w proszku, chili Bird's eye, sól, lecytyna sojowa, wanilia.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 496 kcal.
BTW: 6,8/34/35 

1 komentarz: