niedziela, 20 stycznia 2013

Wawel deserowa z nadzieniem kawowo-mlecznym


 Ta tabliczka to część prezentu, który otrzymałam od koleżanek z roku, w podzięce za pewną przysługę :D. W końcu doczekały się recenzji jednej z wręczonych mi czekolad :). Dziękuję! Wkrótce pojawią się także pozostałe :).

Wawel jest jedną z firm, produkujących słodycze będące w dyskontowym asortymencie Biedronki. Nie będę ukrywać, że Wawel to dość ceniona przeze mnie polska marka. W porównaniu np. z Wedlem, częstokroć wypada lepiej. Doskonałym przykładem może być chociażby porównanie coraz gorszej jakości cukierków z Mieszanki Wedlowskiej, z szeroką ofertą tychże słodyczy, proponowaną przez Wawel. Któż nie lubi np. Michałków? 

Dobrej jakości czekoladowe cukierki produkowane przez Wawel wiążą się z tym, że nadziewane czekolady tej firmy posiadają zawsze konkretne, wyraziste wnętrze. Pod tym względem, nigdy się na tej marce nie zawiodłam. Oczywiście, skład surowcowy takiego nadzienia zawsze mógłby być lepszy. Cena samych czekolad nie jest jednakże wygórowana, więc nie popadajmy w skrajne oceny. Za przystępną cenę otrzymujemy bowiem solidnie nadzianą czekoladę. Warstwa nadzienia jest gruba i zbita, a do tego oblana deserową czekoladą - co zawsze jest u mnie argumentem in plus. W przypadku tej czekolady o smaku caffe latte, mamy do czynienia z dwoma warstwami nadzienia. U góry znajduje się warstwa kawowa. Jest ona o konsystencji dość twardej (przypomina po prostu wnętrza czekoladowych cukierków produkowanych przez Wawel) i ma ona przyjemny delikatny posmak kawy. Na dole znajduje się warstwa mleczna, o lata świetlne oddalona od tego, co nadzieniem mlecznym nazywa Milka lub Wedel. Nie jest to tłuszczowa biała maź - ma konsystencję taką samą, jak warstwa kawowa.

Dobra deserowa czekolada, grube kawowo-mleczne nadzienie o lekkim smaku. Za przystępną cenę otrzymujemy fajny produkt, który rozbudza apetyt na dalsze słodkości :D. Jest ok.

Skład: czekolada 62% (cukier, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, tłuszcz roślinny, lecytyna sojowa, polirycynoleinian poliglicerolu, aromat waniliowy), tłuszcz roślinny, cukier, mleko w proszku odtłuszczone 7,7%, czekolada 3% (cukier, miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy, tłuszcz roślinny, lecytyna sojowa, polirycynooleinian poliglicerolu, aromat waniliowy), kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, żółtko w proszku, ekstrakt kawy naturalnej 0,13%, lecytyna sojowa, aromaty.
Masa kakaowa min. 43%.
Masa netto: 100 g
Wartość energetyczna w 100 g: 539 kcal

2 komentarze:

  1. A mi jakoś szczególnie nie smakowała. Jakaś taka mdła.... Kupiłam ją rok temu tylko raz i się nie odważyłam na kolejny zakup. O wiele lepsza jest ta piernikowa ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piernikowa też mi bardziej smakowała :). Po prostu ta trzyma poziom w swoim przedziale cenowym, w porównaniu np. z Milką, Wedlem czy Alpen Gold.

      Usuń