czwartek, 24 stycznia 2013

Choco Gomis mleczna i biała jogurtowa z żelkami owocowymi


Czas na parę zdań na temat kolejnego prezentu od koleżanek z roku :)

Czekolada Choco Gomis wydaję się być słodkością skierowaną typowo dla dzieci. Przed degustacją byłam nastawiona do niej sceptycznie i spodziewałam się po prostu przesłodzonego ulepku. Informacje zawarte na opakowaniu skłaniały jednak do bardziej pozytywnego podejścia - żelki mają nienaganny skład i zostały wyprodukowane z użyciem naturalnych barwników. Ponadto, mamy tu i sporo jogurtu w proszku, i przyzwoite 30% masy kakaowej w czekoladzie mlecznej, i ekstrakt z prawdziwej wanilii. No tak, w końcu nie jest to polski produkt... Czekolada ta posiada ponadto certyfikat UTZ, co oznacza, że zastosowano w niej kakao pochodzące z upraw zrównoważonych. Coraz bardziej sensowny i przemyślany zdawał się być ten "słodki ulepek dla dzieci"... :)

Po pierwszym kęsie ciężko było wyczuć w tej słodyczy poszczególne nuty smakowe. Im głębiej w las, tym jednak moje zadowolenie zwiększało się :). Spodziewałam się czegoś innego, a zostałam pozytywnie zaskoczona! Żelki były miękkie i delikatnie kwaskowe - nie jestem ich fanką, a jednak smakowały mi. Warstwa białej czekolady została wzbogacona o proszek jogurtowy, co dodatkowo nadało jej przyjemnej kwaskowatości - a to dobrze współgrało ze słodyczą poprawnej mlecznej czekolady.

Gdy słyszę o tych wszystkich ciasteczkach, napojach, jogurtach i serkach dla dzieci robi mi się niedobrze... Są tak potwornie nafaszerowane chemią i cukrem, że strach się bać, co z dzisiejszych maluchów wyrośnie (i ten chwyt reklamowy, że wzbogacone o witaminy i minerały... Co z tego? Lepiej dać dziecku twarożek i wkroić tam owoce). A jednak, gdy miałabym kupić dziecku czekoladę, nie bałabym się podać mu właśnie Choco Gomis. Jest kolorowa, pomysłowa, zabawna - a do tego smaczna i nie ma w swym składzie całej tablicy Mendelejewa :). Tak, to rzeczywiście fajny produkt dla dzieci - bez dorabiania sztucznej ideologii.


Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, jogurt w proszku 7%, miazga kakaowa, syrop glukozowy, laktoza, słodka serwatka w proszku, żelatyna, cukier gronowy, lecytyna sojowa, kwas cytrynowy, kwas mlekowy, tłuszcze roślinne, koncentraty barwiące (czarna porzeczka, marchew, kurkuma, papryka, szpinak, pokrzywa), aromaty naturalne, ekstrakt waniliowy, wosk karnauba.
Masa kakaowa min. 30%.
Masa netto: 75 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 542 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz