czwartek, 9 czerwca 2022

Iga Sarzyńska Wzrusza Toruń biała 32,6% z orzechami laskowymi, pekan i pistacjami


Mój Mąż pragnął, abym w styczniowy wieczór zafundowała mu jakieś czekoladowe zadośćuczynienie umęczenia, jakie sprawiła mu zbyt przyprawowa dla niego Fossa Spicy Mala. Uznałam, iż najłatwiej pożądany efekt będzie uzyskać białą czekoladą z orzechami, którą otrzymałam w świątecznej paczuszce od Przyjaciół. 

Iga Sarzyńska Wzrusza Toruń to pracownia, w którym tworzy się przede wszystkim pierniki, ale również czekoladę (niestety nie single-origin). Jest prowadzona, jak sama nazwa mówi, w Toruniu przez Igę Sarzyńską-Komorowską oraz Macieja Komorowskiego. Pani Iga jest utytułowaną osobą w dziedzinie cukiernictwa. Sprezentowana mi czekolada zawiera 32,6% masła kakaowego; zaś ozdobiono ją orzechami pekan, laskowymi i pistacjami.


Tabliczka oraz oszczędne opakowanie zwracają uwagę prostotą i wyważeniem, a jednocześnie są po prostu ładne - szczególnie wygrawerowane logo marki oraz równomierne rozłożenie starannie dobranych orzechów. Czekolada pachnie cytrynowym ptasim mleczkiem, zaś w smaku jest maślana z waniliowym aromatem, słodziutka, aksamitnie mleczna. Odzwyczaiłam się od takich prostych białych czekolad i bez obecności orzechów pewnie byłaby dla mnie trudna, nie mniej jednak, nie przytłoczyła mnie niczym zdrożnym, czego po białej czekoladzie można by się czasem obawiać.  Co jeszcze raz warto podkreślić, wybór orzechów jest pierwszorzędny, są świeże i pyszne, a ma to niebagatelny wpływ na odbiór całości. Jak widać, taka tabliczka może mi smakować nie tylko na górskim szlaku. Czekoladowe podarunki zawsze cieszą!


Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, orzechy pekan, orzechy laskowe, pistacje, lecytyna sojowa, naturalny aromat waniliowy.
Masa kakaowa min. 32,6%.
Masa netto: 80 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 594 kcal.
BTW: 6/41/50.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz