niedziela, 31 stycznia 2021

Zotter PinienkernMarzipan + Orange mleczna 50% nadziewana marcepanem z orzechami piniowymi i ganaszem pomarańczowym

 Gdy zamawiałam PinienkernMarzipan + Orange w foodieshop24.pl wydawało mi się, że próbowałam już kiedyś podobnego połączenia od Zottera. Okazało się jednak, że różne wariacje na temat marcepanu i pomarańczowych nadzień po prostu mi się pomieszały - miałam przed sobą absolutną dla mnie nowość. Dziś opisywana czekolada to mleczna kuwertura o 50% zawartości pod którą znajduje się cieńsza warstewka białej czekolady (znów Zotter nie potrafił się powstrzymać...). Czekolady pokrywają dwa nadzienia: marcepan z kawałkami orzechów piniowych oraz maślany pomarańczowy ganasz z likierem pomarańczowym i wódką pomarańczową.

Przytulnie jasna czekolada, z jakże soczyście i kusząco prezentującymi się nadzieniami, pachnie przede wszystkim dobrym pomarańczowym likierem, z nutką migdałów obtoczonych w mlecznej czekoladzie. Nie smakując jej jeszcze, nadal miałam wątpliwość, czy otrzymamy solidne uderzenie, a może krainę łagodności?

Pierwszy kęs uzmysłowił mi, iż ta tabliczka to przede wszystkim harmonijna łagodność. Najpierw pomyślałam o... mleku w proszku, świeżo rozpuszczonym w wodzie i wymieszanym do niemal zupełnej klarowności; było tu też coś owsianego (może ta nuta popłynęła od orzechów piniowych?). Dopiero spod tego wrażenia przyszedł do nas marcepan, delikatny i dość mocno w swym smaku zwarty z białą czekoladą. Niestety, jedynie ów owsiany posmak sugerował obecność orzeszków piniowych. Zresztą, są one w smaku naturalnie niezbyt narzucająca się; przy ogółem tak łagodnej tabliczce trudno było oczekiwać, że dadzą mocno do wiwatu.

Również ganasz pomarańczowy okazał się milutki, pomimo posiadania w swym składzie dwóch rodzajów pomarańczowego alkoholu: likieru i wódki. Wygrała jednak jego maślana baza, która uładziła alkoholowe akcenty, wyłuszczyła zaś same owoce. Wszystko to, leciuteńko przyprószone wanilią i cynamonem, nabrało wyjątkowego ciepła.

 Ta nieprzekombinowana i łatwa w odbiorze tabliczka oczywiście bardzo prędko została przez nas wciągnięta i znów żałowałam, że Handscooped nie są co najmniej dwa razy większe...

Skład: marcepan (migdały, cukier, syrop cukru inwertowanego), surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, pełne mleko w proszku, masło, orzechy piniowe, likier pomarańczowy, syrop skrobiowy, odtłuszczone mleko w proszku, sok pomarańczowy, wódka pomarańczowa, koncentrat soku pomarańczowego, słodka serwatka w proszku, pełny cukier trzcinowy, sól, wanilia, lecytyna sojowa, cynamon.
Masa kakaowa min. 50%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 553 kcal.
BTW: 7,5/36/39.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz