środa, 11 sierpnia 2021

Fruition Cinnamon Maple Bourbon ciemna mleczna 65% z cukrem klonowym, burbonem i cynamonem


Czekolada i burbon - to połączenie nie jest pierwszyzną dla amerykańskiego Fruition Chocolate Works. Dzięki sklepowi Sekretów Czekolady miałam już okazję delektować się dominikańską Bourbon Dark Milk. Teraz zaś, w moje ręce trafiła limitowana edycja - Cinnamon Maple Bourbon, która kosztowała naprawdę dużo, ale pokusa była silniejsza. Niestety nie określono wprawdzie, jakiego pochodzenia ziaren użyto, lecz były one leżakowane z cynamonem i lokalnie destylowanym burbonem. Jest ich w tabliczce 65%; posłodzona została cukrem klonowym od Mount Mansfield i wzbogacona o pełne mleko w proszku. To wszystko brzmiało cudownie - miałam nadzieję, że będzie warte swojej ceny.

Tabliczka pachniała o dziwo nie tylko cynamonem, karmelem i wanilią, czego się można było spodziewać, lecz mieściła w sobie całe mnóstwo aromatów tropikalnych owoców. Rwałam się do pierwszego kęsa, a ten przeniósł mnie do prawdziwego raju...


Czekolada rozpuszcza się w ustach niespiesznie, lecz gładko; w sposób pełny i cierpliwy. Wszechogarnia. Zostałam wręcz zbombardowana tropikalnymi owocami: marakują, mango, guanabaną, lucumą - polanymi karmelowym syropem z cynamonem. To było absolutnie obłędne doznanie. Dopiero spod tej intensywnej, przełamanej ciepłem cynamonu owocowości - wydobył się waniliowy burbon, z bardzo subtelną alkoholową nutą, łagodzony przez błogą mleczność. Wszystko doskonale się tu przeplatało; było kompleksowe i wyraziste, a przy tym świeże i lekkie. 

Bajka, idealna czekoladowa bajka, w 100% trafiająca w moje gusta. I tak, z pełnym przekonaniem - warta swojej ceny. Ba, jeszcze raz bym ją kupiła, bez zastanowienia. Cinnamon Maple Bourbon trafia do mojej osobistej czołówki mlecznych czekolad - nie tylko przez spektakularny dobór dodatków i przeróbkę ziaren, ale też przez owocową moc kakao, niestety anonimowego.


Skład: ziarna kakao, cukier klonowy, pełne mleko w proszku, tłuszcz kakaowy, burbon, cynamon.
Masa kakaowa min. 65%.
Masa netto: 60 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz