poniedziałek, 30 listopada 2020

Dick Taylor Jamaica Bachelor's Hall ciemna 75%

W końcu przyszedł czas na degustację czekolady kalifornijskiej manufaktury Dick Taylor, która nie posiadała na swej powierzchni żadnej posypki. Wprawdzie w pysznej Orange Bourbon Pecan była ona wielką zaletą, jednakże już w Bee Polen & Fennel po prostu przeszkadzała w pełnym delektowaniu się samą czekoladą. Dopiero dziś, w Jamaica Bachelor's Hall 75%, miałam poznać dopiero czym jest czysta czekolada wypuszczona spod skrzydeł Dick Tayor, nierozproszona żadnymi błyskotkami. Kupiona w sklepie Sekretów Czekolady, miała być dopiero czwartą moją tabliczką stworzoną z jamajskiego kakao (po Amedei, Morin oraz Georgii Ramon). Znalazłam więc już dwie dobitne cechy, dla których Jamaica Bachelor's Hall 75% napawała mnie szczególną ekscytacją.

Cudownie rzeźbiona i lśniąca, przepięknie opakowana - kolejna tabliczka od Dick Taylor ma u mnie 10/10 w kwestii estetyki. Według opisu na kartoniku, mamy w niej odnaleźć nuty moreli, krakersów z mąki graham oraz daktyli. W pierwszym kontakcie pachniała nam po prostu owocowo-kawowym kakao, pełnym ciepła i aksamitu - czułam się tak, jakbym obcowała z idealnie klasyczną czekoladową czekoladą, jakkolwiek banalnie to nie brzmi.

 Istotnie, w ustach Jamaica Bachelor's Hall rozlala się czekoladową aksamitną lawą, niebiańsko esencjonalną, błotnistą. Dawno już nie czułam czegoś takiego; każdy błogi kęs przynosił mi olbrzymią ulgę. Kawa znalazła się tu w genialnym balansie z prażonymi orzechami (laskowymi i włoskimi), dodatkowo okraszona klimatem jesiennego parku (w zbiorze tym bosko odnalazły się drewno, suche liście, paluchy chlebowe). Zgodnie z zapowiedzą, doszukać potrafiłam sie tu również dojrzałych moreli, a także fig (które to jakoś bardziej przychodziły mi na myśl niż daktyle).

 W końcu marka Dick Taylor pokazała mi swoją prawdziwą moc. Czekolada okazała się niebywale smakowita, elegancko klasyczna - pomimo mało popularnego źródła kakao. Ze spokojem mogłabym ją polecić nawet dla debiutanta w dziedzinie degustacji Prawdziwej Czekolady.

 Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy.
Masa kakaowa min. 75%.
Masa netto: 57 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz