piątek, 6 listopada 2020

Raaka Bananas Foster ciemna surowa 66% Peru z bananami i wanilią

Jak to jest, że banany w czekoladzie automatycznie kojarzą mi się ze sztucznością? Byłam jednak przekonana, że Raaka nie może mi tego zrobić. Tylko surowe peruwiańskie kakao z regionu San Martin, cukier trzcinowy, banany i wanilia. Żadnych aromatów, żadnych udziwnień. Oto Bananas Foster, którą to tabliczkę zdobyłam dzięki sklepowi Sekretów Czekolady.

Jak to Raaka - tabliczka wygląda elegancko i dziko zarazem. Pachniała ku mojemu zaskoczeniu zupełnie nie bananowo, lecz ogólnie owocowo - bardzo wiele w tym zapachu możnaby odgadnąć. Pewna duszność unosiła się nad czekoladą, co jeszcze utrudniało identyfikację poszczególnych owoców. Generalnie osaczył mnie szok poznawczy - gdzie te banany?

 W smaku uderzyło mnie mega orzeźwienie. Pomarańcze, ananasy, mandarynki, dojrzałe mango - wszystkie soczyste i esencjonalne, podane na lekko szorstkim, typowym dla Raaka tle. Banany? Owszem, ale pojawiły się gdzieś daleko, wcale nie przesadnie dojrzałe. Gdybym nie wiedziała, że tam fizycznie są - nie mam pewności, czy bym umiała je wprost nazwać. Z całkowitą pewnością - nie są nutą wiodącą. Całokształt tej czekolady przez swą zróżnicowaną owocowość skojarzyła mi się z popularnym ostatnio stylem piwnym - pastry sour. Podobała mi się jej nieoczywistość. Prostota i owocowe bogactwo zarazem. Raaka... znów urzeka.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, banany, wanilia.
Masa kakaowa min. 66%.
Masa netto: 51 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz