czwartek, 26 listopada 2020

Zotter White Choco Mousse biała nadziewana maślanym musem z białej czekolady z wanilią i cynamonem

Przed Wami kolejna niezwykle prosta, nowa Handscooped od Zottera, tym razem bezalkoholowa, zdająca się być totalnym przeciwieństwem ostatnio próbowanej Portwein & Feige. White Choco Mousse to na pierwszy rzut oka niebiańska kraina łagodności. Biała czekolada i nadzienie z białej czekolady... Miałam okazję już próbować wielu wariacji Zottera na temat białej czekolady, zwykle tak jak tu cudnie przyprawionej wanilią i cynamonem - siłą rzeczy, ślinka mi pociekła na myśl o  tej białej kumulacji. Tabliczkę kupiłam na biokredens.pl.

W składzie bardzo wysoko, bo aż na trzecim miejscu, znajduje się masło. W różny sposób mogło to wyjść... Odczuwało się to już podczas przełamywania tabliczki - ona dosłownie rozpadła mi się w rękach od naciskiem. Jej wnętrze było niebywale miękkie, leciutkie niczym piana. Chyba pierwszy raz spotkałam się z aż taką konsystencją w Handscooped. Czekolada pachniała kremem orzechowo-waniliowym, co było ciekawą obserwacją, gdyż żadnych orzechów w jej składzie nie odnajdziemy.

Kuwertura okazała się dokładnie taka, jaką zapamiętałam białą czekoladę od Zottera - z iluzją orzechowego posmaku i muśnięciem przypraw. W środku zaś, rozegrało się coś niesamowitego. Mus dosłownie rozpływał się w ustach, tak mocno maślany się okazał - a przy tym, wcale nie odczułam, aby był zbyt tłusty! Paradoksalnie, wręcz zalepił opakowanie - ilości tłuszczu nie dało się oszukać. Całość została jednak tak skomponowana i tak doprawiona, że absolutnie nie czułam się przytłoczona. Najlepiej porównać ów mus z bardzo delikatnymi lodami. Słodko? No oczywiście, że było słodko! Nie mniej jednak, mleczność, "orzechowość", aromatyczna maslaność, karmelowość podkręcona przyprawami - wszystko to sprawiło, iż odnalazłam dużo radości w degustacji tej czekolady, bez poczucia przeciążenia. Choć przecież tak łatwo można by tu było naruszyć balans!

Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, masło, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, syrop skrobiowy, słodka serwatka w proszku, pełny cukier trzcinowy, wanilia, lecytyna sojowa, sól, cynamon.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 588 kcal.
BTW: 5,9/43/45.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz