czwartek, 12 listopada 2020

Dick Taylor Bee Polen & Fennel ciemna 70% Brazylia z pyłkiem pszczelim i koprem włoskim

Moje pierwsze doświadczenie z kalifornijską marką Dick Taylor było spektakularne - czekoladę Orange Bourbon Pecan 65% Belize wspominam z wielkim sentymentem. Dzięki sklepowi Sekretów Czekolady, weszłam w posiadanie jeszcze dwóch tabliczek  wypuszczonych spod skrzydeł Adama Dicka i Dustina Taylora - pierwszą z nich pragnę Wam dziś zaprezentować. Ciemną czekoladę o 70% zawartości kakao posypano jakże oryginalnymi dodatkami: pyłkiem pszczelim oraz koprem włoskim. Jak to u Dick Taylor bywa, tabliczka została przepięknie ozdobiona, co niestety kiepsko uwieczniłam na zdjęciu, gdyż nie chciałam dopuścić do nadmiernego obsypania się posypki.

Czekoladzie nie można odmówić pięknego wyglądu, jednak już z sferze zapachu będzie ona kontrowersyjna dla wielu osób. W tym miejscu, szczególnie mój Mąż wykazał się niebywałą inwencją, która jeszcze rozwinęła się już po skosztowaniu pierwszych kęsów. Oto mamy suchary wojskowe z kminkiem, sweter starej babci, opuszczony dom starców. Cóż, mój Mąż od dawien dawna ma niską tolerancję na koper włoski, anyż, lukrecję i im podobne. Na szczęście, ja nauczyłam się czerpać radość z takich smaków.

Sama brazylijska czekolada była niesamowicie gładka i soczysta. Chciałoby się odkryć pełnię jej barw, lecz niestety koper zabrał wszystko. Pyłek pszczeli, tak uroczo wyglądający na powierzchni czekoladowej tafli, wnosił dodatkowy kwiatowo-miodowy aromat, który nakręcał tylko opresyjność kopru. Naprawdę, chciałabym więcej powiedzieć o czekoladzie, która na pewno ma potencjał... Dobór mocnych dodatków po prostu ją przyćmił, stały się jej integralną częścią i nie pozwoliły płynąć kakao własnym torem. W związku z tym - mam mieszane uczucia co do całej degustacji. Nic by się złego nie stało, gdyby posypki użyto nieco mniej.


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pyłek pszczeli.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 57 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz