niedziela, 17 marca 2019

Willie's Cacao Chulucanas Gold ciemna 70% Peru


Mając w zapasach kolejne propozycje od Willie's Cacao, będąc jakoby w ciągu - niemal odruchowo sięgnęłam po następną czekoladę tej brytyjskiej marki. Tym razem wybraliśmy się do Peru, a dokładniej w okolice miasta Chulucanas położonego w prowincji Morropón, w regionie Piura (północno-zachodnie Peru). To właśnie tam uprawia się ziarna Criollo używane do produkcji Chulucanas Gold 70%, którą zakupiłam w sklepie Sekretów Czekolady.


Dość jasna jak na siedemdziesiątkę czekolada pachniała wędzonymi śliwkami, przysmolonym drewnem w ogniska, a także, nieco jak dla kontrastu - lakierowanym drewnem gładkiego blatu stołu. W kwestii smaku robi się naprawdę gęsto, syropowo wręcz, z delikatnie proszkowym tłem. Przywodzi to na myśl strukturę gęstego i grubego ciasta naleśnikowego. Dotyka nas intensywna słodycz posklejanych ze sobą, scukrzonych bakalii: przede wszystkim jędrnych rodzynek, lecz także śliwek i moreli.

Dalej pojawia się mocna, czarna herbata z cytryną, miodem rzepakowym i kapką syropu malinowego bądź wiśniowego. Jest bardzo żywicznie, dużo tu aromatycznego drewna - z jednej strony nieco przypalonego, a z drugiej świeżego, z dopiero co ściętego drzewa. Przez intensywność nut Chulucanas Gold sprawia wrażenie mrocznej - podczas degustacji przenosimy się w głąb ciemnego lasu, którego aura całkowicie nas wysyca. To wrażenie nieco ciążyło, ale robiło to w sposób ponętny. Z tego tytułu, mogę Chulucanas Gold zaliczyć w poczet udanych Willie's Cacao (co jak na razie tyczy się wszystkich próbowanych przeze mnie czekolad tej marki).


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 547 kcal.
BTW: 9/39,1/32,5

1 komentarz:

  1. Robiłem ostatnio porządki w kolekcji opakowań po czekoladach i okazuje się, że ją kiedyś jadłem :)

    OdpowiedzUsuń