poniedziałek, 4 czerwca 2018

Kacau Ecuador Aji, Pineapple & Brazilian Nut ciemna 74% z chili, ananasem i orzechami brazylijskimi


Przesiadując na Dolnym Jeziorkiem Duszatyńskim chcieliśmy dłużej napawać się magiczną aurą tego miejsca, toteż sięgnęliśmy po ostatnią z zakupionych w Sekretach Czekolady czekoladę ekwadorskiej marki Kacau. Uprzednio próbowane tabliczki od Kacau nie wywarły na mnie spektakularnego wrażenia, jednak w Aji, Pineapple & Brazilian Nut dobór dodatków był tak bardzo "mój", iż miałam prawo oczekiwać od niej nieco więcej. Klasyczna ciemna czekolada od Kacau, stworzona w 74% z ziaren Arriba wzbogacona została o orzechy brazylijskie, kawałki suszonego ananasa oraz płatki papryczek chili. Same moje ulubione składniki!


Orzechy brazylijskie zostały dość grubo pokruszone, kawałki ananasów też nie były najmniejsze - a wszystko to zostało równomiernie rozmieszczone na spodzie tabliczki. Raz po raz można było odnaleźć drobinki stanowiące zapewne płatki chili, choć po smaku przypuszczać mogę, że nieco chili zaplątało się również do wnętrza tafli. Ponownie, w smaku samej czekolady nie było nic odkrywczego - ziemia, paloność, dość znaczna goryczka, umiarkowana słodycz, klasyka niespecjalnie mnie porywająca, bez głębi aksamitu. Za to dodatki... One całkowicie odmieniły oblicze tej czekolady, dzięki czemu stała się ona bezapelacyjnie moją ulubioną Kacau. Chili nie było intensywne, lecz dawało o sobie znać. Orzechów brazylijskich nie można było pomylić z żadnymi innymi, a że bardzo je kocham - to byłam wniebowzięta chrupaniem ich kawałków. No i mój ulubiony ananas - wyrazisty, naturalny, nie tak wysuszony jak mango w Mango & Maras Salt. Po prostu rewelacja! Idealna czekolada w góry, bardzo mnie usatysfakcjonowała.



Nad Dolnym Jeziorkiem Duszatyńskim usłyszeliśmy niedźwiedzia. Niestety (albo na szczęście!) się nam nie pokazał.


Poniżej piękny przełom Oławy w okolicach Duszatyna.


I Oława z bliska, nad którą spędziliśmy nieco czasu, mocząc strudzone tygodniową wędrówką stopy. Jak przyjemnie... Do Komańczy już było tak blisko, nigdzie nie musieliśmy się spieszyć...

 
Skład: miazga kakaowa, cukier trzcinowy, suszone ananasy 12,24%, orzechy brazylijskie 12,24%, płatki chili 0,1%.
Masa kakaowa min. 74%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 600 kcal.
BTW: 10/40/50.

4 komentarze:

  1. Teraz żałuję, że tej nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że sama czekolada zrobiona mało ciekawie, a błyszczą głównie dodatki.

    OdpowiedzUsuń