środa, 5 października 2022

Millésime Ouganda Terroir Semuliki Forest Region De Bundibugyo 2019 Rhum ciemna 75% z rumem


Dziś przed Wami druga alkoholowa tabliczka od belgijskiej manufaktury Millésime, o której wspominałam przy okazji recenzji wersji z whisky. Tym razem zastosowano rum, niestety ponownie niewiadomego pochodzenia. Czekoladowa baza jest taka sama: ciemna 75%  z ziaren forastero i trinitario z Ugandy, zebranych w 2019 roku w regionie Bundibugyo - Parku Narodowego Semuliki Forest. Rumową koleżankę kupiłam oczywiście również w sklepie Sekretów Czekolady.


O ile opcja z whisky wywarła na mnie całkiem dobre wrażenie, o tyle tutaj rzeźbiona tabliczka o przejmującym alkoholowo-drzewnym i melasowym aromacie - już jakoś spuściła z tonu. Jest mocno kwaśna i dość sucha, sprawiając jogurtowe wrażenie, a może bardziej kefirowe - na dodatek granulkowo-wodniste. Wyczuwamy niezgorszy, słodowy alkohol, lecz prezentuje się dość płasko - kompozycja aż prosi się o więcej soczystości, jak chociażby potrafił to zrobić Dick Taylor... Ewentualne owocowe nuty (gruszka, jabłko, trochę suszonych moreli i śliwek) sprawiają wyblakłe wrażenie. Och Millésime, ileż ja mam ambiwalencji wobec Ciebie...


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, rum.
Masa kakaowa min. 75%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 560,23 kcal.
BTW: 7,58/43,48/33,61.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz