sobota, 5 stycznia 2019

Zotter Orange Liqueur mleczna 40% nadziewana pomarańczowo-maślanym kremem z pomarańczowym likierem i brandy


Pozostajemy w pomarańczowym klimacie nadziewanych Zotterów, zakupionych na biokredens.pl. Po Orange Marzipan sięgnęliśmy po bardzo prostą w swym składzie Orange Liqueur, tak jak poprzedniczka bazująca na kuwerturze z mlecznej czekolady o 40% zawartości kakao. Kuwertura kusząco układała się swą jasnobrązową ciepłą barwą na nieco ciemniejszym nadzieniu, które wabiło swym pomarańczowym aromatem z nutką alkoholu. Nadzienie to maślany krem z całym mnóstwem pomarańczowych składników: likierem pomarańczowym, pomarańczami (wraz ze skórką), brandy z czerwonych pomarańczy oraz koncentratem pomarańczowym.


Orange Liqueur charakteryzowała się dość klasycznym, lecz bardzo wciągającym smakiem. Mleczna, błoga kuwertura nadawała jej sporej słodyczy, a samo nadzienie również nam jej nie szczędziło. Generalnie, zarówno Orange Liqueur i Orange Marzipan to nie tyle czekolady dla fanów pomarańczy, ale dla potrzebujących duuużo słodkości.

Nadzienie mogłoby się zdawać monotonne, gdyby nie fakt, że potwornie mnie wciągnęło. Maślany krem kojarzył mi się z irysowo-karmelowym cukierkowym nadzieniem, a ja mam do takowych słabość. Był mięciutki i przesiąknięty ponadto różnorakimi pomarańczowymi smaczkami: od skórki pomarańczowej, przez soczysty miąższ, świeży sok, sok z koncentratu, delikatny likier i mało narzucające się brandy. Całości dopełniała wanilia. Z początku wydawało mi się, że brakuje mi tu korzennych przypraw, ale potem uznałam, że wprowadziłyby za dużo namieszania. Tymczasem tabliczka pozostała rzeczywiście Orange Liqueur, w bardzo słodkim wydaniu. W gruncie rzeczy nie mam jej niczego do zarzucenia.



Skład: surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, miazga kakaowa, masło, syrop cukru inwertowanego, likier pomarańczowy 4%, pomarańcze 2%, brandy z czerwonych pomarańczy 2%, koncentrat pomarańczowy 1%, sól, wanilia.
Masa kakaowa min. 40%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 557 kcal.
BTW: 5,6/39/41

1 komentarz:

  1. Szkoda, że taka słodka, może jakby dali więcej alkoholu, to jakoś by tę słodkość przełamali.

    OdpowiedzUsuń