poniedziałek, 21 stycznia 2019

Zotter Jingle Bells Rock (Marzipan + Red Wine) ciemna 70% nadziewana marcepanem i sojowo-czekoladowym ganaszem z czerwonym winem


 Przed Wami kolejny świąteczny Zotter Handscooped zawierający w sobie mój kochany marcepan. Zakupiłam ją oczywiście na biokredens.pl, wraz z innymi smakołykami od ulubionego austriackiego czekoladnika. Jingle Bells Rock to inaczej po prostu Marzipan + Red Wine. Już sam ten duet zapowiadał kompozycję bardzo w moim guście. Dziś prezentowany nadziewaniec składa się z kuwertury z ciemnej czekolady o 70% zawartości kakao, kryjącej w sobie dwie warstwy nadzienia: klasyczny marcepan oraz sojowo-czekoladowy ganasz z czerwonym winem pochodzącym z winiarni Schoenberger, doprawiony goździkami, wanilią, anyżem i cynamonem.


 Czekolada pachniała w sposób wytrawny i pełen powagi: magiczne zestawienie kakao, wina, marcepanu i korzennych przypraw. W przekroju znów wydawało mi się, iż poskąpiono tak pożądanego przeze mnie marcepanu. Dolny ganasz zdawał się być mocno zbity, zapewne przez oparcie go na soi.

Całość okazała się bardzo wyważona, stonowana i spokojna. Ciemna czekolada idealnie pasowała do całej reszty. Marcepan był jak zwykle przepyszny - oczywiście było mi go za mało. Ganasz oparty na soi i czekoladzie cudownie przesiąknięty był intensywnością czerwonego wytrawnego wina. Mieszał się w nim sam rozgrzewający posmak dobrego alkoholu, taniny, wybitna owocowość (wiśnie, jagody, maliny) oraz urok korzennych przypraw. Owocowość zdawała się być dodatkowo podbijana przez charakter ciemnej czekolady. Ganasz rozpuszczał się w ustach delikatniej niż przypuszczałam, choć brak mleka naturalnie wpłynął na to, że nie był on idealnie aksamitny.



 Marzipan + Red Wine jadło się bardzo przyjemnie. Nie zaskoczyła niczym specjalnym - to po prostu solidnie wykonana tabliczka, bez żadnego kombinowania. Co istotne, jej wegańskość mi tutaj w niczym nie przeszkadzała.

Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, marcepan (migdały, cukier, syrop cukru inwertowanego), czerwone wino, tłuszcz kakaowy, syrop ryżowy, proszek sojowy (soja, maltodekstryna, syrop kukurydziany), olej słonecznikowy, sól, goździki, lecytyna sojowa, wanilia, anyż, cynamon.
Masa kakaowa min. 70%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 484 kcal.
BTW: 7,4/33/35.

1 komentarz: