poniedziałek, 8 lipca 2013

Das Exquisite mleczna z karmelizowanymi orzechami makadamia i zmielonymi orzechami laskowymi





Podczas ostatniej promocji na czekolady w Rossmanie, zakupiłam kilka rodzajów, których nie miałam dotąd w mojej kolekcji. Zrobiłam to pomimo negatywnych doświadczeń jakie towarzyszyły degustacji ostatniej limitowanej edycji mlecznych Das Exquisite. Białe czekolady tej marki smakowały mi, gorzka też była całkiem całkiem (ale dla mnie chyba wszystko, co ma dużo kakao w sobie jest ok ;)) - dlatego postanowiłam dać Das Exquisite szansę.

Czekolada z drobnymi kawałkami karmelizowanych orzechów makadamia i dodatkiem zmielonych orzechów laskowych, miała w swoim składzie mniej cukru niż Crema Catalana czy Cafe Cacao, co napawało optymizmem. Niestety, w rzeczywistości tabliczka była znów bardzo słodka. Całe szczęście, orzechowy posmak na tyle wystarczająco przełamywał tą słodycz, że produkt nadawał się do zjedzenia. Niczym szczególnym nie zostałam zachwycona. Orzechy są zawsze spoko, choć przy tak małych kawałkach nie ma się nad czym rozwodzić... Mogę tylko pomarzyć o tabliczką z połówkami czy ćwiartkami orzechów makadamia. W połączeniu z dobrą czekoladą (a najlepiej gorzką) - to by mogła być prawdziwa rewelacja. No ale to tylko pobożne życzenia... ;)

Skład: cukier, pełne mleko w proszku 18%, tłuszcz kakaowy, miazga kakaowa, karmelizowane orzechy makadamia 10% (orzechy makadamia 83%, cukier), drobno zmielone orzechy laskowe 2,5%, lecytyna sojowa, naturalny aromat waniliowy.
Masa kakaowa min. 31%.
Masa netto: 100 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 604 kcal



1 komentarz:

  1. Dla mnie te czekolady to jedno wielkie "mogą być ale braw nie będzie".

    OdpowiedzUsuń