wtorek, 20 listopada 2012

Lindt Delizia D'Agrumi biała z kandyzowaną skórką cytryny



Zawsze cieszy mnie posiadanie w swej kolekcji całej limitowanej edycji Lindta. W tym przypadku, satysfakcja jest tym większa, że jest to edycja wydana we Włoszech. Ponadto, ni widu ni słychu o niej nawet na włoskiej stronie internetowej producenta.  Jedyny ślad w Internecie dotyczący tego wydania znalazłam na… tureckim blogu o czekoladach.

Gorzka Piacere Alla Menta została skonsumowana jeszcze we Włoszech, mleczna Bonta Di Cocco czeka jeszcze na swoją kolej. W ten weekend to mój Ukochany wybierał tabliczkę do degustacji, stąd nie dziwi fakt, że znowu wypadło na białą czekoladę – które to ostatnimi czasy często się tutaj pojawiają. Nie ubolewam z tego powodu, gdyż przekonałam się, że dobra biała czekolada jest na wagę złota. Lindt pod tym względem potrafił mnie zachwycić (że wspomnę o doskonałych Joghurt Himbeer-Vanille, Zitrone Buttermilch i Nocciola). Tym razem również mnie nie zawiódł.

Cytryna w białej czekoladzie Lindta od razu przywołała na myśl wspomnianą wyżej boską Zitrone Buttermilch. To jedna z tych czekolad, podczas której spożywania ohom i ahom nie było końca. Zwykła kandyzowana skórka cytryny nie była w stanie zastąpić tamtego wybornego nadzienia, ale przecież z zasady miał to być zupełnie inny produkt. Sam zapach jednak okazał się być podobny, co już na wstępie pozytywnie nastawiło mnie do tego wyrobu.

Tabliczka grubsza niż Excellence, co w tym przypadku okazało się absolutnym dobrodziejstwem, bowiem czekolada jest aksamitna, maślana, mięciutka, aromatyczna… Takie białe czekolady KOCHAM! Kawałki kandyzowanej skórki cytryny zostały zatopione w niej w niezbyt dużej ilości, a jednak zupełnie wystarczającej, aby stanowić harmonijny dodatek. Nie było by przyjemne, gdyby cząstki te zastosowane w nadmiarze przyklejały się do zębów i swym charakterystycznym smakiem przyćmiewały to, co najważniejsze – czyli samą czekoladę. Uff, całe szczęście tak się nie stało.

Miłość do Lindta rośnie z każdą kolejną tabliczką… :)

Skład: cukier, tłuszcz kakaowy, pełne mleko w proszku, odtłuszczone mleko w proszku, kandyzowana skórka cytryny 4,9% (skórka cytryny, syrop glukozowo-fruktozowy, cukier, dekstroza, kwas cytrynowy), naturalny aromat cytrusowy, lecytyna sojowa, aromat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz