sobota, 14 maja 2022

Georgia Ramon Panama Finca Quebrada Limón Trinitario ciemna 72%


Bardzo przyjemnie jest choćby wirtualnie zajrzeć na plantację, z której wywodzi się kakao użyte do stworzenia degustowanych przeze mnie czekolad. Panamska Finca Quebrada Limón z siedzibą w Bocas del Toro w taki oto sposób prezentuje się w sieci. Ziarna Trinitario stamtąd pochodzące wykorzystała niemiecka manufaktura Georgia Ramon, tworząc swoją ciemną tabliczkę 72%, którą kupiłam oczywiście w sklepie Sekretów Czekolady.


Dość dawno nie kosztowałam już czystej ciemnej Georgii Ramon i jakież było moje zdziwienie, gdy próbując nazwać zapachy charakteryzujące Panama Finca Quebrada Limón Trinitairio, do głowy przychodziły mi same niezbyt przyjemne dziwactwa, choć przecież ów bukiet woni wcale mnie nie odrzucał. Oto mamy dywan i sierść psa, a następnie cały przekrój aromatów oborowych: kiszonki, zaschnięty obornik, no i znowu zwierzęca sierść. Szok!

W smaku odczuwamy dziwną, głęboką kwaskowatość. Jest ona na tyle specyficzna, iż kojarzy się z czymś zepsutym (tudzież z wymiotami; zaś łagodniejsze skojarzenie to kiszonka z kukurydzy). Okazuje się dość krótka; urywa się - dalej wchodzą bardziej powszechne akcenty. Poprzez suszone jabłko i orzechy laskowe wędrujemy do kompleksowego smaku ciasta marchewkowego, ale by pozostać nadal dość kontrowersyjnym - odnalazłam też sporo suszonej włoszczyzny. Tabliczka przy wszystkich swych dziwactwach ma zupełnie normalną i przystępną konsystencję, gładką i dość gęstą, nieprzesadnie aksamitna czy soczystą. No i, co należy mi podkreślać - czekolada ani trochę nie była dla mnie obrzydliwą. Jadłam ją i notowałam głupkowate odczucia, stopniowo przykrywane przez bardziej standardowe - cały czas będąc do niej nastawioną przychylnie. Ot, taki zabawny degustacyjny dualizm. Ciekawa jestem, czy ktokolwiek zabrnąłby we wrażeniach w te same strony, co ja...


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 72%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 538 kcal.
BTW: 9/41/33.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz