sobota, 28 maja 2022

Deseo mleczna 52% Dominikana z karmelizowanymi orzechami pekan


Pewnego styczniowego wieczoru potrzebowałam czekolady, która by mnie otuliła. Podszepty pokierowały mnie w stronę podarunku od warszawskiej manufaktury Deseo. Z tego tytułu, chcę dziś Wam przedstawić mleczną czekoladę o 52% zawartości dominikańskiego kakao z plantacji Zorzal, posypaną orzechami pekan karmelizowanymi z dodatkiem madagaskarskiej wanilii burbońskiej.

Karmelizowane i nierówno pokruszone (lecz spore) kawałki orzechów pekan pokrywają soczystej barwy czekoladę niczym bujne porosty. Tabliczka pachnie ultramlecznie, z akcentami miodu i likieru orzechowego.


Po raz kolejny Deseo mnie zachwyca. Czekolada jest tak wszechogarniająco dobra - gęsta, gładka i pieszczotliwa - iż w gruncie rzeczy orzechy umykają, choć również są świetnie przyrządzone. Raczej delikatnie niż chrupkie, wkomponowują się w czekoladowy bukiet. Ich karmelowo-waniliowa otoczka dodatkowo w tym pomaga.

Sama czekolada raczy nas bowiem nutami kokosowego likieru na słodkiej śmietance, tudzież mlecznym puddingiem z kokosem, odrobiną burbonu i miodowym karmelem. Zgodnie z moimi oczekiwaniami, otuliła mnie słodkim ciepłem. To tabliczka absolutnie błoga, lecz w sposób "dorosły", nie "dziecięcy" - ma w tej błogości taką stabilną powagę. Polecam każdemu w chwilach zapotrzebowania na czekoladowe ukojenie.


Skład: miazga kakaowa, mleko w proszku, nierafinowany cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, orzechy pekan, trymolina, cukier biały, wanilia, sól, lecytyna sojowa.
Masa kakaowa min. 52%.
Masa netto: 65 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 538 kcal.
BTW: 11,3/39,9/44,1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz