czwartek, 26 maja 2022

Fossa Chilli Peanut Praline ciemna 54% Indonezja z orzechami arachidowymi, chili i solą


Singapurska Fossa proponuje kolejne odważne połączenie, choć tym razem zdecydowanie ściślej wpasowujące się w moje gusta. Chilli Peanut Praline, inspirowana sosem satay, jest połączeniem ciemnej czekolady o 70% zawartości indonezyjskiego kakao Pak Eddy z karmelizowanymi orzechami arachidowymi, chili suszonym na słońcu i solą morską - w efekcie kompozycja zawiera 54% kakao. Kupiłam ją w sklepie Sekretów Czekolady, spodziewając się czegoś intensywnego i nieprzesadnie egzotycznego w swym wyrazie.

Dość ciemnej barwy tabliczka cała upstrzona jest drobinkami w ciemniejszych i jaśniejszych odcieniach. Bardzo intensywnie pachnie orzechami arachidowymi - słonym, a jednocześnie pikantnym masłem z nich wykonanym. Do tego identyfikujemy woń jesiennych liści.


Czekolada jest dość miękka w swej strukturze, jednak niech ta subtelność Was nie zwiedzie! W kwestii smaku to prawdziwa petarda. Chili ostro daje czadu - dla mojego Męża było już ciut za mocno, natomiast ja byłam zachwycona. Do tego mamy urokliwe wyraziste orzeszki arachidowe, niczym z gęstego masła, posolonego z wyczuciem. Ponadto pojawia się pewna pylistość tudzież wrażenie kurzu, jakbyśmy wyjadali resztki z paczki po orzechach: kawałki skorupek i drobną orzechową kruszonkę. Uparcie próbuje przebić się owocowa słodycz, kojarząca się z dżemem w wiśni. Z czasem, odczuwamy nawet iluzję mleczności, jakby zmysły chciały złagodzić sobie chili. 

Kupowałam kiedyś namiętnie masło orzechowe z chili, a Fossa jest w tym względzie jeszcze lepsza, no bo przecież zaczarowała je w czekoladę!


Skład: ziarna kakao, cukier trzcinowy, orzechy arachidowe, tłuszcz kakaowy, chili suszone na słońcu, sól morska.
Masa kakaowa min. 54%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 549 kcal.
BTW: 10,2/34,9/49,5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz