wtorek, 10 maja 2022

Dick Taylor Ginger Snap Milk Chocolate mleczna 55% Brazylia z ciastkami korzennymi


Zdążyłam się już zaprzyjaźnić z mleczną czekoladą od Dick Taylor, o 55% zawartości brazylijskiego kakao, z mlekiem A2/A2 idealnym dla osób uczulonych na kazeinę. Za sprawą sklepu Sekretów Czekolady, nadal mogę odkrywać wariacje na jej temat - tym razem, jest to sezonowa tabliczka Ginger Snap, której skosztowaliśmy w pełen zimowego uroku grudniowy wieczór. Ginger Snap to maślano-korzenne ciasteczka od firmy Bunches & Bunches. Cóż, Dick Taylor bardzo lubi różnorakie kolaboracje, a oto kolejny owoc jednej z nich.


Tabliczka pachnie skórzaną kurtką i zsiadłym mlekiem. Ku mojemu zdziwieniu - rozpadła mi się w rękach, a to za sprawą naprawdę maleńkich okruszków ciastek wtłoczonych w czekoladową masę. Bardzo dobrze czuć je w konsystencji - jak miękki piasek. Czekolada jest przede wszystkim maślano-waniliowa; w najprostszym przełożeniu byłaby zapewne dystyngowaną Vanilla Milk Chocolate, jednakże drobinki ciastek bardzo ją zmieniają - zarówno w strukturze, jak i smaku. Najprostszym skojarzeniem są korzenne herbatniki w ukwaszonej śmietanie, przy czym przyprawy korzenne nie są tu wielce wyraziste, a raczej rozmyte paloną zbożowością - złapane w mocny uścisk między mleczną czekoladę a zbożowość wypieku. Szczerze powiedziawszy spodziewałam się, iż ta kompozycja porwie mnie silniej: samo słowo "ginger" w nazwie zanadto rozbudzało moją wyobraźnię.


Skład: czekolada (ziarna kakao, cukier trzcinowy, pełne mleko w proszku A2/A2, tłuszcz kakaowy, wanilia), ciastka Ginger Snap (wzbogacona niebielona mąka uniwersalna, masło, melasa, cukier brązowy, cukier, jaja, imbir, cynamon, proszek do pieczenia, sól, gałka muszkatołowa, ziele angielskie, pieprz biały, pieprz kajeński).
Masa kakaowa min. 55%.
Masa netto: 57 g.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz