środa, 14 grudnia 2022

Mirzam ciemna 62% Ghana z kawą i kardamonem


Lecąc na fali degustacji czekolad z kawą, otworzyłam moją drugą tabliczkę od dubajskiej manufaktury Mirzam, którą zdobyłam dzięki sklepowi Sekretów Czekolady. Zachwytom nad przepięknym opakowaniem tego smakołyki nie było końca; powiesiłam je w specjalnym miejscu w moim pokoju. Sama kompozycja smakowa zapowiadała się również pięknie: ciemna czekolada o 62% zawartości kakao z Ghany połączona z lokalnie paloną kawą arabiką oraz kardamonem. W istocie, witrażowa tafla pachniała mrocznie i ciepło zarazem, piernikiem z przewagą kardamonu.


W smaku mamy wiele słodyczy, wręcz lukrowej - jakbyśmy natrafiali na zbrylone cząstki lukru w środku (mam na myśli ten specyficzny posmak), tudzież solidnie dosłodzony marcepan. Przyszły też do mnie skojarzenia z miąższystą drożdżówką z makiem, soczystą kruszonką i oczywiście lukrem. Kawa totalnie w tym wszystkim ginie, tak samo specyfika kakao - chyba, że skierowałabym się ku kawie podlanej obficie karmelowo-piernikowym syropem. Choć czekolada nie zachwyciła mnie, zjadłam ją ze smakiem, no i przyznam, że urok opakowania bardzo wiele dodawał samej degustacji...


Skład: ziarna kakao, nierafinowany cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy, kawa, kardamon.
Masa kakaowa min. 62%.
Masa netto: 70 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 378 kcal (?).
BTW: 4,8/7,8(?)/72.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz