piątek, 2 grudnia 2022

Georgia Ramon Philippinen Trinitario Puentespina Farm ciemna 78%


Nazwa "2000 Trees", opisująca 78% ciemną czekoladę, jest zupełnie nieprzypadkowa. Niemiecka manufaktura Georgia Ramon sięgnęła po ziarna z filipińskiej plantacji Puentespina Farm, na której rośnie właśnie 2000 kakaowców, dających rocznie plon 150-200 kg. To niesamowite, iż dzięki sklepowi Sekretów Czekolady mogłam stać się posiadaczką takiego cacuszka. Degustacja tego typu czekolad ma dla mnie wyjątkowy urok. Według producenta, tabliczka ma cechować się nutami cytrusów i jagód - nader skąpe wskazówki!

Ciepłej barwy tafla pachnie bardzo soczyście, ale w sposób bardziej mleczny, niż owocowy. W dłoniach łamie się krucho, zaś w ustach rozpuszcza się maślanie. Jest obłędnie delikatna jak na tak wysoki udział kakao. Prawdę powiedziawszy, nie myślałam podczas jej kosztowania o żadnych cytrusach i jagodach - była ona dla mnie 100% deserowa, o wyraźnych nutach kawowo-orzechowych na śmietankowym podkładzie. Mamy bardzo subtelne masło z orzechów laskowych, gładkie aż do absurdu. Mamy też orzechowe cappuccino z leciuteńką jak obłok pianką. Pojawia się również specyficzny pierwiastek georgio-ramonowy, który trudno mi uchwycić w słowo, ale zdaje się mieć spore znaczenie w całej kompozycji. To bardzo przystępna, acz szlachetna czekolada. Prostota na najwyższym poziomie.


Skład: miazga kakaowa, surowy cukier trzcinowy, tłuszcz kakaowy.
Masa kakaowa min. 78%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 580 kcal.
BTW: 8/46/29.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz