niedziela, 14 lutego 2021

Soklet Candied Ginger ciemna 60% Indie z kandyzowanym imbirem

Po degustacji czekolady Standout z indyjskiego kakao zatęskniłam za dziełami marki Soklet. Kolejnego poranka sięgnęłam więc po bardzo kuszącą propozycję od tej manufaktury produkującej swe tabliczki w Indiach, z ziaren uprawianych wśród gór Anaimalai. Ciemna tabliczka o 60% zawartości tego kakao została wzbogacona o kandyzowany imbir. Ponieważ uwielbiam imbir, zaś Soklet nigdy mnie nie zawiódł, byłam pewna bardzo udanej degustacji. Stała się ona możliwa dzięki sklepowi Sekretów Czekolady.

 Nad czekoladą unosił się delikatny aromat imbiru zanurzonego w mocnej, czarnej herbacie. Pojawiały się przebłyski kardamonu i gałki muszkatołowej, wynikające już ewidentnie z samego kakao. Doznałam również ciekawego skojarzenia z zapachem świeżej drożdżówki z kruszonką.

Dopiero w przekroju widać umieszczone wewnątrz tafli małe kawałki kandyzowanego imbiru. Co ciekawe, nie odczuwałam ich wcale jako lepkich ani nadmiernie słodkich. Raczej w obliczu konsystencji całej czekolady były one swą strukturą niemal nieidentyfikowalne. Oczywiście, w kwestii smaku Candied Ginger okazała się mocno imbirowa i to w bardzo głęboki sposób, przenikający całą tabliczkę. Żadna jednak z imbirowych nut nie była tutaj przesadzona - zarówno pikantność, świeżość cytrusów, jak i tak zwana "mydlaność". Ot, czysta przyjemność i moc naturalnego imbiru.

Jak to Soklet - sama czekolada prezentowała się dość powściągliwie; zdawała się być odrobinę przykurzona (także na podniebieniu), co jeszcze potęgowało wrażenie przyprawowości. Mimo braku wylewności, odnalazłam w niej mnóstwo szczerego ciepła. Było w niej coś przyjemnie miodowego, a także coś słonego. Imbir dominował, jednak doskonale zgrywał się z naturą indyjskiego kakao. To chyba jedna z milszych imbirowych czekolad, z jakimi było mi dane dotąd obcować. Chociaż... trudno przyznać, ja jednak zbyt mocno kocham imbir!

Skład: ziarna kakao, tłuszcz kakaowy, cukier trzcinowy, kandyzowany imbir.
Masa kakaowa min. 60%.
Masa netto: 50 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 514,3 kcal.
BTW: 12,3/31,9/49,08.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz