środa, 24 lutego 2021

Beskid Kavolada biała 40% z kawą Brazil Yellow Bourbon 20%

Ostatnia posiadana przeze mnie tabliczka z kolekcji Coffee Time od naszej rodzimej manufaktury Beskid to - zgodnie z nazwą - kawolada jak się patrzy. 40% masła kakaowego połączono z nierafinowanym cukrem trzcinowym oraz 20% brazylijskiej kawy Yellow Bourbon. Ta arabika charakteryzuje się niską kwasowością, nutami orzechowo-czekoladowymi oraz cytrusowymi. Zakupiona w sklepie Sekretów Czekolady seria Coffee Time dostarczyła mi dotychczas wyjątkowych wrażeń, toteż po Kavoladę sięgnęłam jak po pewniaka... Tymczasem, ta pięknej kawowej barwy tabliczka, zaskoczyła nas zapachem... zadymionej speluny.

Gładka, dość tłusta, pełna - okazała się być nadzwyczaj tytoniowa z mlecznym przełamaniem (choć przecież mleka tutaj brak). Oto zlizywałam przypalone mleko hojnie posłodzone miodem z drewnianego stołu, na którym ktoś niefrasobliwie gasił wcześniej papierosa (żeby to tylko jednego!). Naprawdę, dawno nie jadłam czegoś tak tytoniowego. Po degustacji czułam się, jakby ktoś wprost zmusił mnie do palenia papierosów - pozostawia po sobie na dodatek wrażenie mokrego popiołu.

Kawa? Może... Jednakże wzbudzała same bardzo ordynarne kawowe skojarzenia. Mocna fusiasta kawa w zadymionym barze. Tani likier kawowy, pity gdzieś w plenerze, znów pomiędzy palącymi ludźmi. Jejku. To aż nieprawdopodobne. 


Śmieszne, bo oczywiście masochistycznie wciągnęłam tę kawoladę bez większych trudności. Przyjęłam też część połówki Męża, którą mi odstąpił. Kawowy chochlik, tak akurat na zakończenie przygody z Coffee Time.

Skład: tłuszcz kakaowy, cukier trzcinowy nierafinowany, kawa Brazylia Yellow Bourbon 20%.
Masa kakaowa min. 40%.
Masa netto: 60 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 568 kcal.
BTW: 2,1/43/43.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz