środa, 9 października 2019

Blanxart Ghana ciemna 80%


Kakao z Ghany to pierwsze ziarna, jakich barcelońska manufaktura Blanxart użyła w 1954 roku i korzysta z ich do dziś. 80-gramową ciemną tabliczkę Ghana 80% powstałą w serii Classic Origins kupiłam w sklepie Sekretów Czekolady. Poczęstowałam nią wszystkich na zakończenie naszej wyprawy na Huascaran Sur - gdy ostatniego dnia wędrówki zeszliśmy już z obozu bazowego do wioski Huaypan, w której czekał na nas bus do Huaraz.

Z czystym sumieniem mogę przyznać, iż Ghana 80% była najbardziej klasyczną i przystępną propozycją od Blanxart, jakiej przyszło mi próbować. Owszem, Brasil Municipio del Altamira okazała się całkiem przyjemną, jednak to w Ghanie odnalazłam więcej kompleksowości. Przede wszystkim okazała się czekoladą bardzo soczystą, co zasługuje na szczególną uwagę - wszak w poprzednie dni przebywała ze mną w bardzo różnych warunkach - co niczego jej nie umniejszyło. Umiarkowanie słodka, a w zasadzie na bardzo przystępnym poziomie mając na względzie 80% zawartość kakao - emanowała soczystą świeżością, kojarzącą się z jakimś wykwintnym deserem na bazie tłustej śmietanki i dopiero co mielonej, w wyważony sposób uprażonej kawy. Było w tej czekoladzie coś z wilgotnego jogurtowego ciasta z maślaną kruszonką i na przykład lepkimi od soku śliwkami (choć do głowy przychodziły mi również inne owoce - morele, miękkie jabłka, dojrzałe i dorodne truskawki).


To zabawne, bo wraz z dobieganiem do końca mojej przygody z marką Blanxart, trafiałam na coraz to bardziej udane czekolady. Warto jednak pamiętać, że były one udane gdy porównywałam Blanxarty między sobą i tak wolałabym sięgnąć po coś innego. Choć może tę Ghanę kiedyś bym powtórzyła - ot tak, by w pełnym spokoju jeszcze raz ją sobie zweryfikować, opisać.

Skład: ziarna kakao, cukier, tłuszcz kakaowy, wanilia.
Masa kakaowa min. 80%.
Masa netto: 80 g.
Wartość energetyczna w 100 g: 568 kcal.
BTW: 6,2/52,3/27,4.

1 komentarz:

  1. Tak, Blanxart to propozycja raczej budżetowa, nie degustacyjna, ale skład mają w porządku.

    OdpowiedzUsuń